Una porta a la cosmètica natural
Dues germanes posen en marxa una botiga en línia d'aquests productes
Ni Alfonsina ni Sònia Vila provenen del món de la bellesa però fa tot just tres anys van començar a madurar la idea d'iniciar un negoci propi amb la mirada posada en la cosmètica natural, “un tipus de producte que encara és força desconegut però que té molt de recorregut, en un camp en què no hi ha gaire més oferta”, explica Alfonsina.
Les dues germanes van fer un estudi de mercat d'un tipus de producte que en mercats com el francès tenen ja una demanda elevada i molt fidel i de fet Alfonsina va viatjar a París per a entrar en contacte amb les marque, començar a tancar acords amb proveïdors i impulsar així el portal Sensible-Vip.
El procés, recorden les dues emprenedores, no va ser senzill, “sobretot perquè teníem una idea molt clara de com volíem que fos el nostre web i va costar acabar de desenvolupar-la”, explica Sònia. Enginyera tècnica industrial de formació, Sònia es va quedar a l'atur després d'una carrera professional enfocada a la consultoria i havent tornat d'una temporada treballant a Xile, “era el moment per fer un canvi de vida”, explica. Va seguir formació específica en comerç electrònic i ara és qui s'ocupa de l'empresa a temps complet, mentre que Alfonsina encara ho compagina amb la seva feina de comptable.
A pesar que el portal és operatiu des del passat mes d'octubre les dues emprenedores expliquen que tot just és ara, mig any després, quan han acabat de condicionar el web. “Aquest temps hem estat venent però a la vegada perfeccionant el portal”, destaquen. L'objectiu, afegeixen, “ha estat que la dinàmica del web fos senzilla i atractiva, perquè al final el que busques és que el client ho tingui fàcil per tancar la seva compra”.
Sensible-Vip disposa d'un catàleg de productes format per uns 160 productes, que van des de cremes facials i corporals fins a productes per al cabell o cosmètica específica per a futures mares i bebès així com per a homes. Amb tot, les dues emprenedores reconeixen que de moment el perfil de compradora de Sensible-Vip està encara dominat per les dones, bàsicament d'edats compreses entre els trenta-cinc i els cinquanta anys.
Sector a l'alça.
Els productes que comercialitza Sensible-Vip se situen en una gamma de preu mitjà, mitjà-alt, “no anem ni a competir amb les cremes més barates ni tampoc en tenim de 100 euros, el nostre producte típic es mou entre els 45 i els 50 euros”, expliquen.
El portal encara està en un moment molt inicial pel que fa a les vendes, però les emprenedores esperen assolir una facturació mensual de 8.000 euros. Sensible-Vip, que ven a tot l'Estat, ofereix l'enviament de les comandes de manera gratuïta, excepte a les illes i Ceuta i Melilla.