Empreses

Maxchief busca projectes industrials per associar-s'hi

La firma catalanotaiwanesa acaba d'obrir un nou magatzem logístic i prepara nous productes i inversions

“Hi ha moltes pimes industrials que busquen internacionalitzar-se i nosaltres tenim una experiència com a companyia global que els pot resultar útil”, expliquen Pep García i Joan Chavarria, socis de Maxchief Europe. La firma especialitzada en mobiliari plegable va néixer el 2008 fruit de l'associació entre els dos empresaris catalans i el hòlding taiwanès Maxchief Investments.

Amb base productiva a la Xina, Maxchief Europe assumeix el disseny i la comercialització de les dues línies de producte -Zown per al sector professional i Newstorm per al domèstic- i té presència a més de 70 mercats. “Ser globals està en el nostre ADN”, destaquen els dos socis. García i Chavarria busquen negocis industrials no necessàriament lligats amb el sector dels mobles, “el que cal és que siguin productes que no tingui sentit deslocalitzar, que tinguin sortida a l'exterior i que s'estiguin morint perquè el mercat nacional no és suficient”, apunta García.

Els empresaris tenen ja sobre la taula més d'una operació per estudiar i confien poder tancar-ne alguna en els pròxims mesos “tot i que un matrimoni amb una empresa catalana ens pot arribar a costar més que amb una taiwanesa perquè aquí costa que els empresaris obrin el seu accionariat”, expliquen.

Maxchief Europe també ultima el llançament d'una nova línia de producte que es podria fabricar en part a Catalunya. De moment, però, el 100% de la producció ve de les dues plantes que la societat té a la Xina. Ara Maxchief disposa de dues marques, Newstorm, dirigida al mercat domèstic, i Zown, dirigida al sector professional, hostaleria i col·lectivitats i on la firma, explica García, ha tingut més fàcil construir marca “perquè el mercat domèstic prioritza més el preu”.

La companyia centralitzarà la distribució al conjunt de l'Estat, França i Portugal des de la nova nau logística de prop de 5.000 metres quadrats que ha llogat a Llinars del Vallès, “ha estat una decisió estratègica perquè la logística és un element clau en la nostra cadena de valor”, apunten García i Chavarria. A més de cobrir les vendes per a aquests tres mercats la plataforma també servirà per tenir estoc de les referències més demanades a altres països europeus i tenir així capacitat, expliquen els dos socis, per donar resposta ràpida als distribuïdors.

A banda d'Europa -on té una presència destacada a França i els països escandinaus-, Maxchief Europe ven a països àrabs com Dubai o l'Aràbia Saudita, a l'Àsia (especialment a Tailàndia i Indonèsia), a l'Àfrica (bàsicament el nord, però també Nigèria o Sud-Àfrica), i a Llatinoamèrica i els Estats Units. Allà de fet és on van sorgir aquest tipus de mobles plegables fa uns vint anys “mentre que a Europa no va ser fins ben bé el 2005 quan es va començar a introduir aquest tipus de producte”, expliquen els empresaris. Maxchief ha apostat per un model similar al de la franquícia, “cuidem molt la marca i fem de motor per a les vendes de cada un dels distribuïdors que tenim als diferents països”, destaquen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.