Economia

Esclat i Media Markt, reclams a Terrassa per revifar el comerç

Les dues companyies aterren per primer cop a la ciutat, generen més de 200 llocs de treball i volen revitalitzar el centre i el Parc Vallès

El grup alemany incorpora nous serveis al client que s'exportaran a altres botigues

L'obertura aquesta setmana a Terrassa de l'hipermercat Esclat del Grup Bon Preu a l'antiga fàbrica Agut i de la innovadora botiga de Media Markt a la zona d'oci i comercial Parc Vallès –dues empreses líders en els seus respectius sectors– és vista des del consistori terrassenc com un reclam que faltava per revitalitzar el comerç local i promoure la reducció d'unes taxes d'atur que situen el municipi com el quart de la comarca amb l'índex més elevat d'atur, que se situa en el 18,96%. La nova obertura avui d'Esclat i dimecres de Media Markt ha suposat la contractació directa de 115 persones –Esclat– i 92 persones del municipi –Media Markt.

L'arribada de les dues cadenes mitiga en part l'eterna discussió a la ciutat sobre la falta d'una locomotora comercial que faci de reclam, després que no hagin fructificat intents com els d'El Corte Inglés o Ikea, totes dues situades a la ciutat veïna de Sabadell. El grup osonenc Bon Preu fa una aposta decidida per convertir-se en l'hipermercat de referència a la ciutat, on fins ara no era present, i ha invertit fins a vuit milions en una transformació espectacular de l'antiga fàbrica Agut, en què s'han implicat 150 empreses en una zona cèntrica al final de la Rambla, que també disposarà d'una gasolinera, vuit locals comercials, un gimnàs i dues plantes de pàrquing subterrani que sumaran un total de 350 places. Ahir es va fer la inauguració oficial, amb la presència del conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, i la cadena ha fet una aposta per ampliar la seva xarxa actual de 118 supermercats, 44 hipermercats, 36 gasolineres i cinc minimercats amb l'objectiu d'estendre's a la comarca del Vallès Occidental, ja que també ha previst l'obertura d'un establiment a principis de l'any que ve a Sabadell, a l'antiga fàbrica Llagostera, situada al carrer Margenat. A Terrassa, i com va explicar el president del grup, Joan Font, feia més de vint anys que hi intentaven “tenir presència”, però mai no es van donar les condicions per trobar-hi l'emplaçament idoni. Font va anunciar que seran més presents a la comarca amb l'obertura d'establiments “d'aquesta envergadura i similars”. Un dels senyals d'identitat de la companyia –que, com va recordar el conseller, és el primer grup català del sector de la distribució comercial– és l'aposta pels productes de proximitat i catalans. Font ho va corroborar assegurant que de “cada 10 euros de venda 6 són de productes comprats a empreses amb seu a Catalunya”.

Creació d'ocupació

L'alcalde, Jordi Ballart, va agrair –tant en la visita al matí a la nova botiga del grup alemany líder en la distribució d'electrònica de consum com a la tarda en la inauguració de l'Esclat– l'aposta de les dues companyies per la ciutat i la seva implicació, que contribuirà “a dinamitzar el comerç local”, i va recordar que la prioritat estratègica del consistori és afavorir la implantació de noves empreses “per contribuir a crear llocs de treball”.

LES FRASES

Feia més de 20 anys que intentàvem tenir presència a Terrassa, però no trobàvem l'emplaçament
Joan Pont
President del Grup Bon Preu

LES XIFRES

La nova botiga serà més especial perquè serà la primera d'una nova generació dins el grup
Xavier Rofes
Director Regional de Media Markt
6.500
metres quadrats
de nova oferta comercial tindran els establiments al centre i al Parc Vallès.
207
llocs de treball
directes crearan els dos establiments: 92 Media Markt i 115 l'Esclat.

Paquets sense baixar del cotxe i preus canviants

La nova botiga de Media Markt a Terrassa suposarà l'inici de la implantació d'una sèrie de serveis que de mica en mica s'aniran aplicant als 76 establiments que des del 1999 han obert arreu de l'Estat. El gerent de la botiga, Jaime Borraz, i el director regional, Xavier Rofes, van explicar que aquest nou establiment i el de Sant Cugat seran els primers que apostaran pel que anomenen “omnicanalitat”, que permet sincronitzar els preus de més de 5.000 marques cada dia a la mateixa botiga segons els preus del mercat a internet, tenint en compte la competència.

Aquesta adaptació a la demanda dels consumidors implica oferir una oferta única tant en la venda a través del web com presencial, i incorporen un espai perquè els compradors puguin recollir les compres efectuades sense haver de baixar del cotxe. Altres novetats són la creació d'una àrea de servei que inclourà l'atenció al client, finançament, servei de post-venda, recollida online i una filera única de caixes per optimitzar el temps d'espera dels clients. A la botiga s'hi faran tallers formatius per a clients. Rofes va descartar cap obertura en breu de més establiments a la comarca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona
ECONOMIA

100 milions d’euros en set anys per millorar l’ocupació juvenil a Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

Confirmats 25 focus més de llengua blava i s’arriba a un total de 71

Barcelona
societat

Inaugurat el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya

Lleida
Economia

Apartur recorrerà a la UE contra l’eliminació de llicències de pisos turístics a Barcelona

Barcelona
Economia

Barcelona pujarà al màxim el recàrrec de la taxa turística, fins a 4 euros per nit

Barcelona

El port de Mataró, l’espai on no hi cap ni una agulla

Mataró
ECONOMIA

L’aeroport d’Alguaire acull simulacions de rutes logístiques amb drons

Lleida
Energia

La hidroelèctrica de Sant Quirze de Besora serà pública a partir del 31 de juliol

Sant Quirze de Besora