Economia

Els càmpings superen la crisi

Després de set anys de resultats negatius, els càmpings creixen un 3% en ocupació aquest estiu

L'aposta per les inversions i la promoció a fora, factors principals del creixement

Després de set anys de dades negatives, els càmpings gironins han tingut, finalment, una bona temporada. Així ho anunciava ahir el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, després de l'assemblea anual d'aquesta associació que agrupa la majoria dels càmpings de les comarques gironines, que es va fer al càmping Las Dunas, de Sant Pere Pescador, i en la qual van ser presents el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig; la vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip; l'alcalde de Sant Pere Pescador, Agustí Badosa, i el delegat territorial d'Empresa i Ocupació, Ferran Roquer, entre altres.

Amb un 3% més de mitjana d'ocupació que el 2014, els càmpings gironines han “invertit la tendència” i això “esperona el sector líder d'allotjament reglat de les comarques de Girona, amb més de 135.000 places d'allotjament”, hi va afegir Gotanegra. En total, i tot i que encara no s'ha acabat la temporada, l'associació calcula que aquest estiu hauran passat pels seus càmpings un total de 1.400.000 viatgers, aproximadament, i que es podrà tancar la temporada amb una xifra d'entre set i vuit milions de pernoctacions.

Alemanys i holandesos

Pel que fa al perfil dels clients, el president de l'Associació de Càmpings de Girona va destacar que s'ha notat un increment del turisme alemany –en el qual s'ha recuperat mercat–, holandès, anglès i estatal –sobretot del País Basc, i també de Madrid–, cosa que, segons Gotanegra, indica que la situació política que està vivint Catalunya no afecta el turisme.

Pel que fa als factors que expliquen aquest creixement, el president dels càmpings en va assenyalar especialment dos: les inversions a les instal·lacions i la promoció dels establiments. Així, va recordar “el gran esforç” dels empresaris, que han fet inversions constants fins i tot en època de crisi. De manera que en els últims dos anys s'han invertit 28,5 milions en millores en les instal·lacions.

Aposta per la promoció

En relació amb la promoció, l'associació destaca que en el darrer exercici s'ha destinat mig milió d'euros a un nou i potent pla de promoció que ha posat l'accent en les accions per internet, que s'han intensificat per adaptar-se als nous models de demanda turística i per obrir nous mercats. Així mateix, l'associació ha estat present en les fires internacionals que es valoren com a més importants. La promoció dels càmpings gironins ha estat reconeguda aquest any amb el prestigiós premi Alimara. “Hi ha una complicitat terrible amb els empresaris, que any rere any estan invertint, i els nostres equips de promoció”, hi va afegir. Així, per exemple, l'associació destaca que el seu web –www.campingsingirona.com– s'ha renovat del tot per tal de ser un autèntic motor de reserva per als càmpings associats i una eina de promoció i difusió exemplar en el sector. S'ofereix en set idiomes i ha incorporat una intranet.

Gotanegra va destacar que el pla de promoció s'ha dut a terme en col·laboració amb el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat. Aquest any es continuarà en la mateixa línia. La importància de la col·laboració publicoprivada, per exemple, per atreure turisme també va ser assenyalada per la vicepresidenta del Patronat de Turisme, i el conseller d'Empresa i Ocupació ho va aprofitar per reconèixer els esforços que està fent el sector turístic en matèria d'inversions, adaptació als nous públics i diversificació de mercats. I la prova d'això, va dir Puig, és aquesta recuperació de l'ocupació, que, segons la seva opinió, “no és casualitat”. El conseller també va assenyalar que el treball coordinat entre les administracions i el sector privat és fonamental per continuar avançant en aquest sector que es considera estratègic per a l'economia catalana.

LA XIFRA

3%
d'increment
en l'ocupació dels càmpings gironins s'ha detectat durant aquesta temporada.

LA DATA

2015
Després
de set anys consecutius de pèrdues, enguany es detecta un canvi de tendència.

LA FRASE

Som el sector líder d'allotjament reglat a les comarques de Girona
Miquel Gotanegra
president de l'associació de càmpings de girona

Una associació amb 75 associats a la demarcació

Els càmpings gironins han invertit aquest 2015 un total de 14,5 milions d'euros en equipaments, serveis i millora de les instal·lacions amb vista a la temporada turística de l'estiu. Es tracta d'una quantitat similar a la de l'any passat, destinada a posar al dia les instal·lacions i a mantenir l'aposta per l'excel·lència.

Reclamen més agilitat a les administracions

U.C

Durant l'assemblea anual que es va fer ahir al càmping Las Dunas, el president de l'Associació de Càmpings va demanar la complicitat de les administracions pel que fa a la tramitació dels permisos per fer obres de reforma als establiments o l'ampliació de les instal·lacions. L'associació assegura que les tramitacions s'allarguen molt en la majoria de casos i que es necessita més agilitat. Segons destaca l'associació, hi ha hagut casos en què els empresaris han hagut d'esperar cinc anys, per exemple, per dur a terme l'ampliació d'una piscina o la reforma d'uns sanitaris. La lentitud en aquestes tramitacions representa un entrebanc important a l'hora de dur a terme les inversions necessàries per poder mantenir el lideratge en qualitat, segons es destaca. L'associació considera que caldria unificar els criteris de les diferents administracions a l'hora d'atorgar llicències d'obres als càmpings. Actualment cada municipi té la seva pròpia normativa. Pel president dels càmpings gironins, la col·laboració entre el sector públic i el privat és bàsica. En aquest sentit, Gotanegra va avançar que s'havia treballat en un document de criteris sobre els càmpings que estan en zones inundables.

Acció de promoció amb periodistes estrangers

L'Associació de Càmpings de Girona disposa de 75 associats i ofereix 119.308 places d' allotjament. El nombre total de places d'allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa el sector com la primera oferta turística reglada. L'associació és dins la Federació Catalana de Càmpings i representa un 25% de tots els càmpings de l'Estat espanyol. Les tasques de l'associació se centren sobretot en l'assessorament en tots els nivells als associats, la promoció i difusió internacional dels càmpings i una presència contínua en els organismes institucionals superiors.

14,5 milions d'euros d'inversió aquest estiu

El conseller d'Empresa i Ocupació va aprofitar la seva defensa del turisme com a sector cabdal en l'economia catalana per criticar la política que segueix en aquest àmbit el govern d'Ada Colau, i va lamentar les darreres decisions del govern de la ciutat de Barcelona en relació amb el turisme.

El conseller Puig critica el govern d'Ada Colau

Un dels darrers actes de promoció dels càmpings gironins va ser l'organització de la visita de periodistes britànics i irlandesos, amb l'objectiu que els periodistes poguessin conèixer de prop l'alt nivell de les instal·lacions i el territori gironí, la cultura i la gastronomia, i que ho poguessin divulgar al món anglosaxó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia