Seat obre torns per reforçar la producció de l'Audi Q3
Direcció i sindicats pacten que el pròxim novembre es treballarà els matins dels quatre dissabtes i la nit de dos diumenges
Prenen la decisió tot i desconèixer l'abast del frau dels motors dièsel
La planta de Seat a Martorell treballarà cada dissabte de novembre per reforçar la producció de l'Audi Q3. La direcció i el comitè d'empresa han pactat el calendari de producció del pròxim mes, que preveu que la línia 3, que acobla el model d'Audi, treballi durant el torn de matí dels dissabtes 7, 14, 21 i 28, i que també obri el torn de nit dels diumenges 15 i 22, segons van explicar fonts sindicals.
Aquesta necessitat d'augmentar la producció del Q3, segons els mateixos sindicats, respon a l'augment de les vendes d'agost i setembre i al fet que encara sigui d'hora per comprovar si l'escàndol de les emissions dels motors dièsel trucats del grup Volkswagen tenen efecte sobre les vendes, ja que l'Audi Q3 n'és un dels models afectats.
Aproximadament 2,1 milions de vehicles de la firma de cotxes dels quatre anells incorporen el programari que manipula les emissions dels motors dièsel d'alguns dels vehicles del consorci Volkswagen, entre els quals hi ha el Q3 i també l'A1, l'A3, l'A4, l'A6, el TT i el Q5. La Seat va informar que havia muntat un total de 700.000 vehicles amb aquests motors, el 6,3% dels 11 milions de cotxes afectats del grup.
Setmana d'adjudicacions en el grup
La direcció del consorci Volkswagen es reuneix aquesta setmana amb tots els comitès d'empresa del consorci per donar-los a conèixer els plans de futur del grup. La plantilla de la Seat a Martorell confia que la reunió reveli les adjudicacions a la planta catalana, entre les quals hi podria haver la producció de l'Audi A1.