Fili Plaza busca soci per obrir joieries a Nova York i Barcelona
La seva col·lecció ja es ven al Soho però aspira a tenir establiment propi
La firma de joieria Fili Plaza està buscant locals a Barcelona -al carrer Provença hi ha fins ara l'única botiga de la marca-, amb l'objectiu d'obrir-hi dos nous establiments (un l'any vinent i l'altre el 2017). El reforçament a la capital catalana hauria d'anar paral·lel al creixement internacional, a Europa però també i sobretot als Estats Units.
Fili Plaza ha començat a vendre recentment les seves joies exclusives al Soho de Nova York i la bona acollida els ha engrescat amb la idea d'anar més enllà i instal·lar s'hi. “Una gran fita per a nosaltres seria tenir botiga a Nova York o Miami, però necessitarem que algú ens acompanyi per anar més ràpidament”, explica Fili Plaza, la propietària de la marca i creadora de totes les peces.
Plaza va crear el segell de joieria fa dotze anys. Fins aquell moment vivia del seu treball d'escultora, però el mercat era molt limitat, fins que un cop de l'atzar li va fer veure que si canalitzava la seva vocació artística cap almón de les joies les oportunitats augmentarien. I així ha estat. “Vaig irrompre amb un tipus de proposta poc convencional de joies fetes en plata i bronze, que fins fa poc era un metall que no s'utilitzava en aquest sector”, explica Plaza.
El 20% de la facturació de l'empresa -600.000 euros el 2015- prové de la venda de peces úniques, que ofereix bàsicament la botiga del carrer Provença, però també de galeries. En canvi, les col·leccions -que representen el 80% restant- es comercialitzen a través d'altres establiments i de joieries multimarca.
Equip.
Les col·leccions de Fili Plaza es poden trobar en punts de venda de Catalunya i Espanya i en alguns països europeus com ara Holanda, França i Itàlia. Precisament ara estan redoblant els esforços comercials per atacar Dinamarca i altres països nòrdics, on l'estil de les peces (amb caràcter però no ostentoses) pensen que pot tenir un gran mercat futur.
Més enllà d'Europa, Fili Plaza va aconseguir posar un peu a Rússia, que ara amb la crisi del ruble, pràcticament ha desaparegut. Per contra, s'ha començat a exportar a Xile gràcies als contactes aconseguits en una fira de joieria. De fet, aquesta és la principal font de clientela de la marca: els contactes aconseguits als salons internacionals del sector, segons que explica Plaza. Hores d'ara, l'exportació representa el 20% de la facturació de la firma.
En el moment en què la segona generació ja s'ha incorporat plenament al negoci -la seva filla ha assumit tasques de màrqueting però també de creació-, Fili Plaza pensa que ha arribat el moment d'accelerar el creixement i preveu superar àmpliament el milió de facturació el 2016. Confia fer-ho amb botiga pròpia perquè és una manera de reforçar la marca.
Fili Plaza busca soci per obrir joieries a Nova York i Barcelona