El Vendrell vol entrar l'any vinent a EnoturismePenedès
El govern local ho proposarà en el ple de novembre
La regidora de Turisme, Eva Serramià, confia que aquest pas permeti treballar en la desestacionalització d'una oferta de qualitat
L'Ajuntament del Vendrell estudia la possibilitat d'incorporar-se com a membre de ple dret a l'assemblea de socis del consorci EnoturismePenedès. L'objectiu de la capital del
Baix Penedès és aprofitar aquesta eina com una plataforma de difusió i promoció dels productes turístics de la zona —vinyes marítimes amb peculiaritats, elaboradors de vins i caves de prestigi, allotjaments turístics, etc.—, però també per incidir en la línia de treball de les actuals propostes del turisme del vi a partir de les experiències de la comarca del Baix Penedès.
Ara com ara, EnoturismePenedès té la implicació de 22 ajuntaments de l'Alt Penedès, un del Garraf i un de l'Alt Camp. Si tot va segons les previsions, a partir del gener dos municipis del Baix Penedès s'incorporaran al projecte, un dels quals és la capital, i la intenció des d'EnoturismePenedès és que l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i el Consell Comarcal del Garraf també s'hi involucrin en breu.
Eva Serramià recorda que ja hi ha empreses i equipaments del Baix Penedès que són membres del club d'EnoturismePenedès i que per mitjà d'aquesta plataforma han aconseguit començar a treballar per millorar la seva oferta. La regidora de Turisme del Vendrell creu que l'objectiu del municipi ha de ser treballar amb paquets de qualitat que permetin trencar l'estacionalitat i trobar les finestres des d'on arribar
al client potencial inte-ressat pel turisme del vi.
El govern del Vendrell portarà el tema a debat en el ple municipal de novembre amb la intenció d'incorporar-se al consorci enoturístic a partir del gener de 2016 i començar a treballar amb les comarques veïnes per generar un producte de qualitat.
LA FRASE
LA DATA
Turisme del vi i turisme familiar
El Vendrell va aconseguir l'estiu passat la distinció com a destinació de turis-me familiar gràcies al gran esforç que els operadors
turístics han fet els últims anys per dissenyar una oferta pensada per a un públic
concret, però real.
Els paral·lelismes entre el públic del turisme familiar i el del turisme del vi són tants que les últimes incorporacions en els paquets d'activitats de caves i cellers han estat les activitats infantils, pensades perquè els nens coneguin el món rural, les característiques de la vinya i el procés d'elaboració dels vins i caves amb projectes adaptats a les diferents edats.
Els cellers i caves busquen, cada vegada més, aliances amb allotjaments
i empreses d'activitats per
a grups (de familiars, amics o bé d'empreses) amb l'objectiu d'ampliar l'oferta i convertir-se en punts d'atracció de turistes interessats per la gastronomia, el paisatge i la cultura del
vi, però també per una forma de turisme respectuós amb l'entorn i amb vocació d'introduir-se en una realitat arrelada a la terra.