Economia

Corp durà les seves promocions a Girona, Lleida i Tarragona

La promotora catalana preveu exportar el seu model fora de l'àrea de Barcelona el proper any.

En molt poc temps -va començar la seva activitat el 2008- el nom de Corp s'ha fet molt popular en el sector immobiliari. Les imatges de gent fent cua al carrer, davant les seves oficines a la Diagonal de Barcelona, per comprar algun dels pisos de les seves promocions l'han situat com l'excepció que confirma la norma en un entorn marcat per l'absolut ostracisme fins fa ben poc.

El secret, explica el seu conseller delegat, Fernando Cirera, ha estat l'opció per als clients de personalitzar els acabats i la distribució dels habitatges, així com una política de preus ajustada a la nova realitat i “ser molt conscients dels preus que podien pagar les famílies”. Per això la promotora s'ha especialitzat en una franja de preus ajustada, que es mou principalment entre els 190.000 i els 260.000 euros per pis: “Si calculem que els ingressos mensuals d'una parella es mouen entre els 2.400 euros i els 3.000 euros hem de fer producte que puguin finançar amb una aportació d'entre 750 i 950 euros al mes, i hem demostrat que per a aquests preus hi ha demanda solvent.”

Fins ara la promotora s'ha centrat en projectes a Barcelona i ciutats properes com Sabadell, Badalona i Sant Feliu del Llobregat, però ara Corp vol portar aquest mateix model a Girona, Tarragona i Lleida. “Ens arriben operacions per fer projectes en aquestes ciutats i creiem que comença a ser un moment interessant per a fer el pas”, destaca Cirera. De fet els plans de la firma passen per tenir-hi un peu l'any que ve.

Però la promotora també ultima un altre salt important quant al seu volum d'activitat. Negocia amb un family office i un fons d'inversió internacional la possibilitat de tancar associacions per a promocions concretes, “El nostre objectiu és patrimonialitzar la companyia a través d'aliances estratègiques a través de societats vehiculars”, explica el conseller delegat de la promotora. Cirera detalla que les negociacions estan força avançades i que es podrien concretar en breu, però de moment no vol donar noms ni en quines promocions podrien funcionar aquestes aliances. “Som atractius per a aquest perfil d'inversors perquè el retorn que oferim és atractiu i perquè el risc, amb un 50% o 60% de prebendes en les promocions, està molt controlat”

En tot cas Cirera deixa clar que amb aquest pas Corp no vol “créixer per créixer”, i que el ritme d'aquestes aliances “vindrà marcat pel ritme de la reactivació del mercat residencial”.

El que la firma deixa per a més tard és l'aterratge a Madrid, un moviment amb el qual fa temps que s'especula. Cirera destaca que primer cal consolidar més la companyia a Catalunya, “perquè anar a Madrid implica inversions més fortes i cal estar ben reforçats”.

Des de la seva constitució el 2008 Corp ha venut prop de 2.000 habitatges i en té ara mateix 483 en construcció en nou promocions a l'àrea de Barcelona. L'any passat la companyia va facturar 190 milions d'euros, i per a enguany Corp preveu tancar amb 147 milions, una davallada que s'explica, diu Cirera, “perquè el nostre procés productiu és molt lent”.

Fundada per Pedro Molina el 2008, tot just en l'inici de la crisi immobiliària, Corp acaba de reorganitzar la seva estructura per preparar-se per a noves aliances.
Facturació
190 M€
Treballadors
112
Any de fundació
2008
plet

Conflicte amb FCC a Badalona

És l'única taca en set anys, el conflicte obert amb FCC -propietària del sòl- en una promoció a Badalona,
i que ha acabat als tribunals. El desacord
entre les parts va fer que es paralitzés el projecte quan Corp ja havia venut més de 60 habitatges. “Ha estat
un cop dur pel perjudici que s'ha generat en les expectatives d'aquests clients”, diu Cirera. La firma espera ara la decisió del jutge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.