Empreses

Kerad Games busca companys per liderar el joc de futbol al mòbil

La firma convocarà un concurs de talents per captar idees i atreure projectes

L'empresa va ser concebuda pel jugador del Barça Gerard Piqué

Kerad Games convocarà un concurs de talent com una de les vies per atreure idees i projectes. És una de les iniciatives més destacades -però no l'única- amb les quals la firma catalana vol ampliar el seu catàleg de productes i esdevenir el referent mundial dels jocs per al mòbil amb temàtica de futbol, camp en el qual han detectat un espai no ocupat. “No hi ha cap empresa especialitzada exclusivament en jocs de futbol per al mòbil, la qual cosa constitueix una anomalia perquè és un dels esports que més passió i interès desperta a tot el món”, explica Alberto Guerrero, director general de Kerad Games, de la qual també és soci fundador el jugador del FC Barcelona Gerard Piqué.

L'empresa, creada el 2012, s'ha fet un nom en el mercat amb el joc Golden Manager, que va sortir fa dos anys i mig, i ja té versió per a Facebook, iOS i Android: “Ara sabem que Golden Manager no és un hit però sí que tindrà un creixement sostingut en el temps”, diu Guerrero.

La firma prepara el llançament de nous títols amb la qual cosa no descarten el “fitxatge” dels més professionals per créixer orgànicament (la plantilla actualment és de 40 persones). Però aquesta no pot ser l'única via, atès que aspiren a tenir un bon catàleg en el termini de dos a tres anys. Cal pensar que les ràtios del sector indiquen que, per cada 25 jocs que comencen, 10 es descarten inicialment i de la resta al final acaben tirant endavant quatre o cinc. “El nostre cas d'empresa que té èxit amb un únic producte és molt rar”, reconeix.

El concurs de talent encaixa en aquesta estratègia i també altres fórmules que s'estan estudiant per atreure bones idees. Què ofereixen a canvi? Un entorn procliu per desenvolupar i posar en el mercat els nous jocs. Guerrero pensa que un dels valors afegits de Kerad Games és que té una estructura i una experiència sobre la concepció, creació i comercialització de jocs que ara volen explotar.

En tot cas, continuen apostant pels jocs gratuïts. El model de negoci es basa a proporcionar excuses perquè el jugador es grati la butxaca tot obtenint avantatges a canvi en àmbits com ara la personalització de l'experiència o guanyant temps, per exemple, comprant un servei per regar el terreny de joc, que fa que la pilota corri més. “En aquest tipus de propostes la clau és tenir una base molt gran de jugadors perquè només un 2-3% accepten pagar”, indica Guerrero.

Amb aquesta fórmula, la firma de Sant Joan Despí ingressarà enguany uns dos milions d'euros; la meitat a Europa, el 25% a l'Àsia i el 25% restant a Amèrica. Asseguren que estan a prop de l'equilibri en els resultats però que no els amoïna perquè el focus és a invertir per créixer ràpidament. Guerrero reconeix que han rebut ofertes però diu que el compromís és ser líders des de Catalunya i lamenta que les administracions no donin suport a un sector que atreu talent i genera divises.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.