Empreses

Ravetllat vol créixer als mercats globals els pròxims anys

El fabricant d'aromes i fragàncies de Barcelona ha incrementat les vendes un 20% anual durant la crisi

En una decisió de compra, tan important com el que es veu és el que s'olora. I per dotar d'olors seductores les coses, entren en joc empreses com Ravetllat Aromatics, una de les firmes més veteranes en l'elaboració d'aromes i fragàncies, i que en els darrers anys ha fet una aposta decidida per ampliar el negoci als mercats globals.

Un dels trets que millor expliquen la solidesa empresarial d'aquesta empresa familiar fundada el 1932 és la varietat de sectors en què és present. Com explica Maria Codina, cap de compres de l'empresa, “som una empresa de química fina que ens dediquem a dotar d'aromes, per a l'alimentació, i fragàncies, per a la cosmètica, tota mena de productes: colònies, detergents, suavitzants de roba, esprais ambientadors, pizzes, caramels, magdalenes, cafès, bombons, màrqueting olfactiu, etc.” El ventall és amplíssim, tant com la cartera de clients, de 1.200, amb 700 de vius. Així mateix, l'empresa ha bastit el seu prestigi en la qualitat de servei, com explica Codina: “Servim d'un dia per l'altre, sense estoc –allò que s'encarrega es fabrica al dia–, i bona part de la tasca de disseny de l'aroma o la fragància la fem conjuntament amb el client.” En la seva manera de treballar, Ravetllat Aromatics proposa unes quantes olors al client, prou diferents entre si, perquè el client triï la que li faci més el pes, i és a partir d'aquest punt que es guia el client perquè trobi l'olor que està buscant. Com explica Codina, “el client ens envia la base del producte i fem proves amb diverses olors, per veure si guanya o perd”. Ravetllat Aromatics, que va tancar el 2014 amb una xifra de negoci de quatre milions d'euros, amb la previsió de superar aquest llistó enguany en un 10%, ha aguantat fermament la crisi, creixent any rere any. “Els sectors per als quals treballem, com ara cosmètica, perfumeria o neteja, no han patit tant la crisi. Això sí, per arribar a les mateixes xifres de facturació, ha calgut molta més feina.” La gran ambició de Ravetllat Aromatics és aconseguir més presència als mercats internacionals, i créixer fins a un 25% en vendes destinades a l'exportació. Ja ha fet incursions en mercats com ara els Emirats Àrabs Units, Portugal o Mèxic, un mercat que està potenciant de forma especial. També ha entrat en mercats com ara França, Romania o Croàcia. “Potenciar l'exportació és el nostre gran projecte per als pròxims anys.” A banda de ser proveïdora de petits clients, l'empresa ja fa un cert temps que treballa molt per a la marca blanca. Un altre mercat al qual es dedica és el d'espais efímers, com ara fires, exposicions i publicitat a peu de carrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El sector de la garrofa planta cara a la marginalitat

Barcelona
Montserrat Peñarroya
Experta en màrqueting digital i negocis digitals, autora d’”Estratègies d’èxit per a empreses culturals”

“L’associació ajuda l’empresa cultural a sobreviure”

Sabadell
DE MEMÒRIA

Virtuts

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Informació especial

La compatibilitat del delegat de protecció de dades amb altres càrrecs

Rebled Bellvehí Advocats
Informació especial

Ensopegar amb la mateixa pedra

Advocada del despatx Lleal Tulsà Assessors
Unió Europea

L’economia europea creix una dècima per sota del previst

tecnologia

El cap de Telegram diu que l’acusen de “delictes comesos per tercers”

barcelona
Economia

Aval del BCE a l’opa del BBVA sobre el Banc Sabadell

barcelona

JARC estima pèrdues de fins al 90% a la vinya de la Terra Alta per la sequera

gandesa