Economia

JOAN DOMÈNECH NOGUERA

DIRECTOR REGIONAL GIRONA DEL BANC POPULAR

“Les empreses de Girona s'han buscat la vida”

“Des del setembre del 2014 s'està notant una lleu però constant millora de la situació econòmica”

“El Banco Popular és l'entitat bancària amb la quota de mercat més alta en el segment d'empreses”

Director des del setembre del 2013
Joan Domènech és director del Banco Popular a la demarcació de Girona des del setembre del 2013. Està satisfet de l'evolució del banc a la demarcació i apunta que l'entitat que dirigeix està present en totes les àrees fonamentals de negoci.

Joan Domènech és director regional a Girona del Banco Popular, una entitat que té una quota de mercat del 9,3% a la demarcació de Girona amb 160.800 clients, dels quals 26.000 són petites i mitjanes empreses, comerços i autònoms –“la part més important del nostre negoci”, afirma–. El 5 de novembre, l'entitat bancària va organitzar conjuntament amb El Punt Avui i el Foro Pyme, un esdeveniment que se celebrava per primera vegada a Girona i que tenia com a objectiu ser un lloc de trobada i de reflexió per als empresaris. “Hi van participar uns dos-cents representants d'empreses i n'estem molt satisfets”, assegura. El director regional del Banco Popular manté que des del setembre del 2014 a la demarcació s'està notant una lleu però constant millora de la situació econòmica.

Expliqui'm què és el Foro Pyme que es va celebrar fa molt pocs dies a Girona.
El Banco Popular celebra des de fa cinc anys trobades amb els empresaris amb la idea de posar veu i imatge al que jo diria que
és la competència distintiva de l'entitat i la part més estratègica del negoci, que són les empreses. El primer fòrum es va organitzar a Valladolid el 2011. A partir d'aleshores ha anat creixent i
només aquest any ja n'hem celebrat 35 a tot l'Estat espanyol.
A Girona encara no n'havíem fet cap i estem molt satisfets de
com ha anat. Va ser una trobada en la qual van participar uns dos-cents empresaris i que tenia com a objectiu tractar, ajudar, col·laborar, atendre i estar a prop de l'empresariat gironí. El fòrum tindrà continuïtat i ha de ser un lloc de reflexió, un lloc per posar idees i situacions sobre la taula i crec que en aquesta primera edició es va aconseguir.
El segment d'empreses és la part més important del banc?
Sens dubte. És la part més important i diguem que l'estratègia del banc, sent un banc universal, està bàsicament enfocada a les empreses i especialment a les pimes. Hi ha una dada que no és prou coneguda, que som l'entitat amb la quota més alta de mercat en aquest segment. És per això que l'organització del banc està abocada a donar serveis a les necessitats d'un col·lectiu que és àgil en les decisions i ampli en les necessitats i per tant tenim a les sucursals persones, mitjans i estructures per donar aquest tipus de servei. Des de fa temps tenim la figura del gestor d'empresa, una persona que fa d'interlocutor i està en contacte permanent amb les empreses i per tant coneix totes les situacions i les necessitats que té cada empresa. En aquests moments, dels 273 treballadors que tenim a la demarcació, un total de vint-i-set fan la tasca de gestor d'empresa. És una aposta important del banc perquè l'empresari necessita una persona que l'acompanyi que parli el seu idioma i que sigui àgil si necessita tancar una operació per enviar una mercaderia, per exemple.
Quina quota de mercat té el banc en el segment d'empreses?
Les famoses proves de resistència bancària ens van donar el 2014 un 17,1% en el segment d'empreses de tot l'Estat espanyol. Estic convençut que a la demarcació de Girona, de la qual no disposem de dades, aquesta xifra encara és més elevada i superem la mitjana del banc a escala estatal. Girona és terra de pimes i estem al nostre territori.
I el segment de particulars?
Som un banc universal i, tot i
que destaquem amb les pimes,
el particular es l'altre pilar de negoci i li oferim tots els ventalls d'opcions. Tenim una quota elevada de particulars però no tant com en pimes. De fet, ara hem iniciat un pla per augmentar la vinculació amb els nostres clients particulars. Es tracta de millorar i consolidar aquesta posició que tenim. El pla és a llarg termini –porta el nom de Tenim un pla– i busca vincular els clients amb ofertes atractives pel que fa a preus, comissions i paquets addicionals que van més enllà dels productes financers. És un pla que pretén que siguem una entitat de referència molt més enllà de l'administració de comptes i de sous. Evidentment, en el segment de particulars el banc també disposa de la figura del gestor i per descomptat també tenim l'àrea de banca privada, en aquest cas constituïda com un banc independent amb una estructura de quatre professionals especialitzats.
És per això que esteu remodelant les oficines? Ho dic perquè fa poques setmanes es va fer una remodelació important
a la de Gran Via de Jaume I de Girona.
No, no. Les remodelacions d'oficines les anem fent de manera progressiva i cada any hi ha un pla sistemàtic de renovació perquè totes s'adaptin a les estratègies de comunicació i imatge global que marca el banc. El que passa és que no es poden fer totes de cop. A Girona, per exemple, tenim actualment 66 sucursals i d'aquí poques setmanes n'obrirem dues més, una al carrer Emili Grahit amb Rutlla i
l'altra a Vilablareix. L'oficina de Jaume I és la nostra oficina principal i un espai molt emblemàtic i singular. Vam trigar un temps a tirar endavant un acord que ens permetés fer les obres, però ha quedat molt bé i és un espai perquè els clients i empleats s'hi sentin còmodes. A més les remodelacions responen a la imatge de proximitat i modernitat que el banc vol transmetre al client.
Els entesos expliquen des de fa temps que comencem a sortir de la crisi. Els bancs i el sector de la construcció són els primers de notar-ho. Com estan les comarques gironines?
A Girona també ho estem començant a notar. De fet des del mes de setembre del 2014 hem anat notant una lleu però constant millora de la situació econòmica. Crec que a la demarcació de Girona tenim una economia molt basada en la producció. Aquí és més fàcil veure com es ven o com s'exporta que en altres llocs de Catalunya o de l'Estat espanyol.
Ho diu perquè una part de les empreses gironines està exportant?
Les empreses de Girona s'han sabut buscar molt bé la vida per no dependre del mercat estatal. La veritat és que hi ha hagut empreses que han sabut triomfar arreu del món amb productes que en principi semblava que no eren fàcils de comercialitzar. A més, ara veiem que fa mesos que les empreses comencen a plantejar-se projectes d'inversions i de creixement, i amb les dades que hem vist de balanços i comptes d'explotació del 2014 podem constatar que els darrers mesos ja s'observa una certa activació i que la sortida de la crisi ja no és només una intenció sinó una realitat.
Però hi ha empreses de la demarcació de Girona que no han notat la crisi.
És cert. Al final tot és un problema de confiança, perquè en el cas de l'habitatge, per exemple,
sempre hi ha gent que vol accedir a un pis per edat, per independitzar-se o per viure-hi en parella. Però en època de crisi la compra d'un pis es pot posposar esperant èpoques millors. I moltes empreses que no tenien un motiu bàsic per frenar les inversions ho feien perquè al final
era una mena de contagi. Ara, però, es veu que el creixement
és sostingut i les expectatives són bones i tota aquesta bossa d'inversió que ha estat retinguda ara surt i nosaltres hi hem de donar suport, ja que al final això contribuirà a crear nous llocs de treball i a tornar a generar confiança.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia