Economia

Empreses

De l'estiu idíl·lic a l'hivern realista

Un espot de la cervesa La Brava es fa viral i en dos dies rep 180.000 visites

Reivindica el caràcter del paisatge i la gent

Ni és agost ni hi ha joves guapos i somrients de festa. La marca de cervesa La Brava , de l'empresa amb seu a Vulpellac La Brava Beer , reivindica, en el seu primer anunci promocional, una altra imatge de la Costa Brava, que posa èmfasi en el caràcter del paisatge i de la seva gent. La veu profunda de l'actor Jordi Boixaderas relata el que és la declaració d'intencions de l'espot, que es va posar a la xarxa fa dos dies i que ja s'ha fet viral, amb més de 180.000 visualitzacions. “Perquè ja sabem com n'és de bonica la nostra costa i quanta gent ve a somiar els seus estius aquí”, diu la veu en off de l'espot, que només es veu a internet. “Però sabem més coses que els que se'n van al setembre ni tan sols s'imaginen i que aquests anuncis no t'ensenyaran”, hi afegeix.

L'agència creativa encarregada de l'espot és Vimema , autors, entre d'altres, del polèmic espot El manifiesto de Nacho Vidal per promocionar el Saló Eròtic de Barcelona. El director de l'anunci de La Brava, Carles Valdés, va explicar que “la idealització de la Costa Brava” que es mostra en la publicitat “no és creïble” i al final “no acaba creant empatia amb el consumidor”. “No pots muntar una festa en una cala, a l'estiu, per la llei de costes”, argumenta. L'equip de Vimema va rodar l'espot a finals de novembre en localitzacions “idíl·liques” com el cap de Creus –on hi ha la imatge de la sortida del sol–, la cala Illa Roja, a Begur –on es veuen les “onades ferotges” que menciona la veu a l'espot–, Cadaqués, Portbou i Sant Feliu de Guíxols. Els protagonistes de l'espot no són actors, sinó pescadors, gent autèntica de la Costa Brava. Sobre el fet que no hi hagi versió en català de l'anunci, el responsable de Vimema, Carles Valdés, va explicar que “està pendent” i que “inicialment han volgut entrar amb força per tot l'Estat”. A banda de l'èxit de les visualitzacions al canal YouTube i també la propagació a les xarxes socials, Valdés incideix que, més enllà del tràfic de l'espot a internet, l'anunci té un 97% de valoracions positives, de “m'agrada” dels usuaris.

La història de La Brava comença a Sant Feliu, quan Francesc Aliart, Paco Sánchez i Sergi Carmona comencen a elaborar una cervesa artesanal. Tres anys després van decidir fer el gran salt i apostar per la cervesa de gran volum per arribar a vendre a Catalunya i a tot l'Estat. Produeixen en una planta de la República Txeca, “però amb la nostra recepta i els productes gironins”, perquè, tot i que ja està previst per d'aquí a tres anys, “una planta pròpia necessita una inversió de vint milions ”. Han elaborat una primera tirada de 150.000 ampolles, que distribueixen via horeca de Girona i a la cadena Wine Palace, i preparen l'entrada a Barcelona, Tarragona i Lleida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.