Emprenedors

L'app per a les mascotes més cuidades

Meypet llança una aplicació mòbil per gestionar l'atenció als animals domèstics

Com passa sovint en el món de l'emprenedoria, la idea de negoci de Meypet va donar algunes voltes abans de sortir al mercat. De fet, aquesta aplicació pensada per a la cura de les mascotes va néixer com un projecte destinat a la salut humana.

Com explica la sòcia fundadora Cristina Castañé, “el projecte inicial era el d'Appwecare, una app de salut que permetia disposar del nostre historial mèdic al mòbil”. Aquella primera idea, però, no va acabar de reeixir per les dificultats legals per la protecció de dades, així que l'equip emprenedor -format per Castañé, Andreu Serracanta i Pere Mestre- va optar per fer un viratge cap als animals de companyia. “Vam veure que podíem aprofitar tota la tecnologia que havíem desenvolupat i que, per contra, aquí no trobàvem cap barrera legal”, explica l'emprenedora.

L'aplicació va sortir al mercat el mes d'octubre passat i en els primers quinze dies va acumular més d'un miler de descàrregues. Meypet facilita d'una banda tota la tasca de gestió relacionada amb la salut de les mascotes, com per exemple el control del calendari de vacunes o quan li toca reposar l'antiparasitari, amb l'opció d'activar alertes, així com contractar serveis relacionats amb la cura dels animals, com per exemple cangurs o perruqueria.

A més, des d'aquest mes de gener, l'aplicació també inclou una part més lúdica de xarxa social, on els usuaris poden compartir dubtes i comentaris o intercanviar fotografies de les seves mascotes, “i fer valoracions de professionals, així com fer un seguiment de l'evolució del pes de l'animal, per exemple”, explica Castañé.

L'aplicació és gratuïta, però Meypet ofereix una versió premium per 10 euros al mes que permet incloure-hi més d'una mascota i que està lliure de publicitat. En tot cas el model de negoci de l'aplicació es concentra en la seva part de BtoB, actuant com un market place per a professionals i serveis relacionats amb els animals de companyia. “Per a ells l'aplicació és una eina molt eficaç per fidelitzar els seus clients i els dóna l'opció de llançar promocions molt segmentades i, a banda, per als veterinaris, és una manera de gestionar l'historial mèdic dels seus pacients”, destaca l'emprenedora.

L'objectiu de la firma és abastar tot el mercat català al llarg del 2016 i fer les primeres passes a l'Estat: “Ja tenim col·laboradors a Madrid i a València”, destaca l'emprenedora. Sens dubte en aquest procés per captar nou negoci els emprenedors confien força en la participació de Meypet en la propera edició del 4YFN, l'espai reservat a empreses emergents del Mobile World Congress que se celebrarà el proper febrer a Barcelona. L'objectiu és assolir les 22.000 descàrregues al llarg d'aquest exercici.

L'empresa, que ha tingut una inversió inicial de 90.000 euros, aportats pels tres socis fundadors, disposa ja de set treballadors, i preveu obrir una roda de finançament en els propers mesos per captar capital per créixer.

Enguany, Meypet preveu facturar al voltant del milió d'euros, i a partir del 2017 la firma treballarà en la internacionalització del seu model de negoci (es calcula que a Europa hi ha uns 205 milions de mascotes controlades).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.