Wuaki.tv intensificarà la presència a Europa abans de fer el salt a l'Àsia
El videoclub en línia ja està present a 12 països europeus i reuneix prop de 3 milions d'usuaris
Han passat tres anys i mig des que el gegant japonès del comerç electrònic Rakuten va comprar aquesta start-up nascuda a Barcelona i pionera al mercat espanyol a oferir continguts audiovisuals en línia a través dels televisors.
En aquest temps la firma amb seu al barri del Poblenou a Barcelona ha fet un important salt en dimensió i avui ja té presència a dotze països europeus (França, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, Irlanda, Portugal, Holanda, Bèlgica, Suïssa, Luxemburg i Àustria). Wuaki.tv suma prop de 3 milions d'usuaris arreu -dels quals 1,8 milions encara estan concentrats a l'Estat- i disposa d'una videoteca amb més de 50.000 títols.
Al mercat espanyol disposa de prop de 9.000 títols entre sèries i pel·lícules, dels quals 5.000 estan dins el servei de suscripció. Wuaki.tv permet l'opció de consumir títols de manera puntual -a 16 euros si es compren i a 3,99 euros pel lloguer- o pagar una subscripció de 6,99 euros al mes.
L'objectiu de la firma és estar present a un centenar de països en tres anys i per tant convertir-se en un operador amb oferta a tot el món, “perquè això és el que ens demana el grup”, destaca Josep Mitjà, director general de Wuaki.tv. Un objectiu financerament assumible, explica, “perquè poder comptar amb el coixí i el múscul financer de Rakuten i a més podem aprofitar la seva infraestructura d'oficines”.
En aquest sentit la prioritat passa per ampliar la presència al continent europeu, especialment a Escandinàvia i Europa de l'Est, les dues àrees on ara mateix no hi és present. Però a curt termini la firma també vol explorar les opcions per a créixer sortint cap als mercats del sud-est asiàtic. És en aquesta àrea on pot aprofitar més les sinergies de formar part del gegant japonès, tot i que Mitjà té clar que l'expansió ha de ser global i en un segon terme incloure el mercat nord-americà i llatinoamèrica.
Mentrestant, la firma també negocia amb les grans productores nord-americanes per tal de millorar el servei. “La queixa més habitual que ens trobem per part dels nostres clients és el gap que hi ha entre l'estrena als Estats Units i l'arribada a la plataforma”, explica el responsable de Wuaki.tv. No és una espera gaire llarga, el més habitual, explica Mitjà, és que passin tres mesos, “però estem treballant molt per establir acords amb les productores per oferir l'opció de pre-compra per a alguns títols i en general l'objectiu és reduir el temps mitjà a dos mesos”.
En aquest sentit el directiu de Wuaki.tv admet que un dels principals reptes és fer pedagogia entre els seus usuaris sobre el que el sector anomena “les finestres de distribució” i que marquen el temps que passa entre una estrena i la seva distribució als diferents mercats. Aquest temps no és el mateix en funció del país i en molts casos ve dictat pels grans estudis de Hollywood.Per això la capacitat de negociació de la plataforma amb aquests estudis és cabdal per al negoci “i en aquest sentit estem contents perquè en aquest temps ens hem guanyat el seu respecte i ens veuen realment com a un soci estratègic”, destaca Mitjà.
L'altre gran repte és assumir un paper de lideratge en un mercat cada vegada amb més competència. L'entrada de Netflix al mercat espanyol l'octubre passat va generar molta expectació però de moment Mitjà afirma que no han notat cap impacte negatiu en els seus comptes “i de fet creiem que ens ajuda perquè fa més gran el mercat”. Wuaki.tv no fa públiques les seves xifres de facturació però l'objectiu per a 2016, diu Mitjà, “és tornar a créixer un 80%”.
Wuaki.tv intensificarà la presència a Europa abans de fer el salt a l'Àsia