Empreses

Acosta salva la pell i reneix a Catalunya

Una família catalana recupera l'antiga marca de marroquineria madrilenya

Camlann 537 AD SL no és l'àlies de cap androide de Star Wars ni el nom de l'última estrella descoberta al firmament. Per sorprenent que sembli és una empresa de marroquineria catalana que en poc temps s'ha fet un espai en el món dels complements de moda. Hom podria pensar que els ha faltat una sessió de naming però no la necessitaven: comercialment Camlann 537 AD SL és Acosta, una històrica marca molt coneguda sobretot al centre d'Espanya i associada a productes d'alta qualitat i distinció.

El nom els pertany des del 2012 quan la crisi va obligar els propietaris originals a tancar el negoci familiar fundat el 1942. És aleshores quan una altra família, aquesta catalana i també vinculada al sector de la pell, va comprar la marca amb la intenció de revitalitzar-la. “Vam veure una gran oportunitat i vam ser agosarats”, explica Cristina Colomer, presidenta de Camlann.

Disseny i producció.

La primera preocupació de l'empresa va ser fer un producte a l'altura de les expectatives. A partir d'una tasca de disseny fidel a la tradició (elegant i funcional) es van buscar els tallers artesans més indicats per a cada article (bosses de dona, sabates, jaquetes, abrics i petita marroquineria). Les bosses de dona, que representen la meitat de la facturació, es produeixen a Alacant, Ubrique i Madrid; les peces de vestir, a Madrid, i la petita marroquineria, a Ubrique. La major part de la matèria primera és de Catalunya: “La qualitat del doble faç i la napa de Catalunya no té competidor al món”, diu categòrica Colomer.

En un temps rècord van aconseguir que les bosses i els altres complements Acosta tornessin a estar en el mercat. Si l'activitat de l'empresa començava l'agost del 2012, quatre mesos després la primera col·lecció ja estava a les prestatgeries de la botiga Acosta de València, acabada d'inaugurar en l'eix comercial més selecte: “Vam arribar molt just”, recorda Colomer.

A partir d'aquí, els esforços empresarials es van concentrar en el desplegament comercial. Es van prioritzar les obertures a les ciutats espanyoles on el coneixement de la marca era més gran i als barris on es concentren les marques de luxe. Avui dia, a més de València, Acosta té botiga pròpia a Valladolid i a Madrid, aquesta última és un local de 200 metres quadrats al carrer Claudio Coello, en ple barri de Salamanca.

Cristina Colomer pensa que el lloc que els correspon a Barcelona, on Acosta no és tan coneguda, és el passeig de Gràcia, però l'alta demanda de locals i els preus d'aquest carrer ho fan de moment complicat. En canvi, sí que estan en espais propis a El Corte Inglés (Francesc Macià i Diagonal). L'acord amb aquests grans magatzems els ha permès guanyar presència a Madrid i Valladolid i posar un peu a A Corunya, Pamplona i Alacant. Els seus productes també es poden adquirir en botigues multimarca a diferents punts de l'estat i a Suïssa i Rússia. Aquest anys els plans passen per seguir obrint còrners a El Corte Inglés i a botigues multimarca, i créixer a Europa a través de distribuïdors locals. Amb aquest objectiu tenen un calendari de participació en fires del sector per contactar amb les persones adequades. Però el focus està ara en el màrqueting i a reforçar la marca.

L'empresa té 30 treballadors, entre dissenyadors, responsables de control de producció, de gestió i de qualitat. Camlann va tancar el 2015 amb unes vendes de 2,5 milions i la previsió és acostar-se als 4 milions el 2016.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.