Economia

Previsió d'una Setmana Santa de calaixos plens al Maresme

El 80% dels establiments hotelers i els càmpings de la comarca aixequen la persiana amb previsions del 90% d'ocupació

Es mantenen els turistes de proximitat i augmenten els visitants centreeuropeus i del Regne Unit

Bones perspectives del sector turístic de la zona nord del Maresme davant una Setmana Santa que arriba aviat, però que ha fet obrir més establiments hotelers que l'any passat. Les previsions apunten que se superarà el 85% d'ocupació del 2015 i se situen en, com mínim, el 90%. Aquest optimisme del sector es repeteix en cadascun dels quatre municipis –Calella, Santa Susanna, Malgrat i Pineda– que tenen el turisme com un del principals motors econòmics. La portaveu del Gremi d'Hostaleria del Maresme i presidenta de l'Associació Turística de Calella, Isabel Mallol, confirma que el visitant de la zona es repartirà entre el turista de proximitat, català i espanyol, i el que prové dels mercats anomenats tradicionals. “L'Estat francès, el Regne Unit, Alemanya i, en menor mesura, Rússia són els principals emissors de clients”, apunta i hi afegeix que les estades es concentraran els dies forts de Setmana Santa, de divendres a diumenge. L'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini (CDC), avança que l'especialització del municipi en el segell de turisme esportiu, amb esdeveniments com ara l'inici de la Volta a Catalunya que comença dilluns, afavoreix l'arribada de visitants d'arreu. La gerent de la Fundació Turística Santa Susanna, Mercè López, destaca que la Setmana Santa és el punt d'inici de la temporada turística del municipi perquè la majoria d'establiments ja no tancaran fins passat l'estiu. “La tipologia dels visitants aquests dies és molt variada i podem trobar des de les famílies, a la gent gran de l'Imserso o els esportistes professionals”, apunta i destaca que la clau de l'èxit de l'oferta de la població “és la selecció d'un tipus de turisme que fuig de les grans masses i dels excessos”.

Per la regidora de Turisme de Malgrat de Mar,
Carme Ponsa (JxM), una Setmana Santa tan avançada obligarà els hotels i càmpings a tancar un cop passin les festes. “Els establiments obren per aprofitar aquests dies, però no els compensa continuar amb l'activitat fins que s'inicia la temporada d'estiu al maig”, apunta. Ponsa considera que l'oferta turística del territori “ha guanyat molt” presentant-se sota el paraigua de la marca Costa de Barcelona Maresme “perquè el nom de la ciutat és un atractiu indiscutible”.

Des de Pineda de Mar, la primera tinenta d'alcalde, Carme Aragonès (PSC), valora com a tret diferencial l'oferta concreta de la població. “Podem oferir a qui ens visita des d'una processó de Divendres Sant a l'aplec a Sant Pere de Riu, activitats al carrer o jam sessions”, precisa. Aragonès coincideix a dir que la Setmana Santa d'aquest any “sembla que anirà molt bé”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

La Barcelona Wine Week ja té el 90 % de l’espai contractat per l’edició del 2025

Barcelona
economia

Les comarques gironines han rebut un milió de turistes estrangers fins el mes de juny

girona
Economia

Catalunya rep 9,1 milions de turistes estrangers en el primer semestre de 2024

Barcelona
economia

L’atur trenca la tendència i creix lleugerament al juliol

barcelona

Girona trenca rècords d’ocupació fregant per primer cop els 391.500 afiliats

GIRONA
REGNE UNIT

El Banc d’Anglaterra abaixa els tipus per primer cop en 4 anys, al 5%

BARCELONA
ECONOMIA

El Govern destina 2,1 milions a 137 projectes d’Economia Blava en municipis pesquers

Barcelona
viticultura

El vi i el cava a Catalunya generen 3.200 milions de negoci, el doble que el 2016

Barcelona
gastronomia

Pla per promoure els olis d’oliva verge extra

Barcelona