Corporació Guissona eleva els beneficis
La companyia va crear l'últim any 127 nous llocs de treball directes
La Corporació Alimentària Guissona va mantenir l'any passat la facturació i va arribar als 1.463 milions d'euros, però va aconseguir augmentar el seu benefici un 14%, fins als 43,8 milions.
Aquest increment del resultat net –sosté la companyia– s'explica per la millora de la productivitat, el llançament de nous productes i les inversions realitzades en tots els processos productius, en línies de negoci de la societat i en la logística. En aquest sentit, el grup carni va realitzar l'any passat inversions per un valor de 41,5 milions d'euros, un 15% més que en l'exercici anterior, segons s'informa en un comunicat.
Guissona assegura que aquestes xifres consoliden el seu model de negoci “totalment integrat”, ja que arriba al client final sense cap tipus d'intermediari.
La companyia lleidatana treballa amb més de 2.000 explotacions ramaderes i en l'últim any va crear 127 nous llocs de treball directes, fins arribar a una plantilla de 4.198 treballadors.
La principal font d'ingressos de la Corporació Alimentària Guissona és la cadena de botigues bonÀrea, que el 2015 va aportar una facturació de 650 milions d'euros, una xifra lleugerament superior a la de l'exercici anterior.
A tancament del 2015, Guissona disposava de 433 establiments bonÀrea situats a Catalunya, l'Aragó, Castelló, Madrid, Guadalajara i Andorra.
La fabricació i venda de pinsos, l'altra activitat important de la corporació, va aconseguir l'últim any una facturació de 328 milions d'euros, un 0,61% més que el 2014. Les seves deu fàbriques de pinso van produir 1,2 milions de tones d'aliment per a animals, amb un augment de més del 2 per cent respecte al 2014.
Guissona també opera en el sector de l'enginyeria i energia gràcies a la seva xarxa de 47 gasolineres, que són de les més econòmiques d'Espanya i que l'any passat van vendre 256 milions de litres de combustible, un 16% més que el 2014.
En aquesta branca d'activitat, els ingressos van arribar als 246 milions d'euros (+1,1%), mentre que en el sector de la sanitat animal i serveis agropecuaris la companyia va aconseguir unes vendes de 25 milions (-4,9%) i en altres canals de distribució –majoristes, cash&carry, canal hostaleria, industrial i exportació– va arribar als 178 milions d'euros (-0,37%).