Empreses

Fluidra estudia compres que la reforcin en les piscines d'hotels

El producte no residencial és el 14% del negoci i el 2015 va créixer un 19%. La firma de Sabadell té l'objectiu estratègic de consolidar el sector amb adquisicions que la facin més líder al món

Als EUA no podem presentar batalla, exigeix una gran operació de futur

Fluidra ha escollit el negoci de les piscines d'hotel com una de les palanques de creixement. Les piscines no residencial són el 14% de les vendes anuals de la companyia, però la demanda està augmentant de forma molt ràpida (un 19% el 2015), com a conseqüència de la necessitat que tenen els establiments de sofisticar i adaptar a la clientela la seva oferta relacionada amb l'aigua. Xavier Tintoré, director general corporatiu de Fluidra, posa l'exemple dels hotels de platja per a famílies, que tradicionalment han tingut una proposta molt rígida basada en una piscina gran per a adults i una petita per a infants, i que ara reclamen espais més integrats, tematitzats i amb un component lúdic important.

En resposta, Fluidra ha creat un servei d'enginyeria que ofereix als hotels solucions a mida i, paral·lelament, analitza empreses amb producte i know-how complementaris. En aquest context s'insereix la compra de Somhidros, firma mataronina de fonts ornamentals, efectuada el març passat per un milió d'euros. “Algunes de les companyies que estem mirant per incorporar responen a la necessitat de reforçar la nostra oferta a aquest mercat”, reconeix Tintoré.

La companyia de Sabadell està desplegant una estratègia molt agressiva en compres d'empreses del sector. Al creixement corporatiu destinen beneficis i endeutament, amb un topall de 2,5 vegades l'Ebitda. Això representa uns 20 milions d'euros per any. A més de Somhidros, Fluidra també ha comprat aquest any actius de la francesa EGT Aqua, referent a Europa en la comercialització de piscines de fusta. El 2015, Fluidra va invertir uns 18 milions en compres, bàsicament l'adquisició de la sud-africana Waterlinx. Tintoré també preveu desinversions, poc importants, com les fetes el 2014, d'aquelles empreses del grup que estan fora del perímetre del que es considera el cor del negoci: és a dir, la piscina i el wellness, tant domèstic com públic. Això és sobretot reg i de conduccions per a la indústria (un 7% del total).

Fluidra va tancar el 2015 amb uns ingressos de 647,3 milions d'euros (+9%), un Ebitda -benefici brut d'explotació- de 72,2 milions (+9,9%) i un benefici net de 13 milions (+95,7%). El creixement de les vendes va ser bàsicament orgànic, perquè la desinversió va neutralitzar els efectes de l'adquisició, però l'objectiu estratègic és que el creixement no orgànic sigui un terç del total.

L'empresa, que el 3 de maig passat va celebrar junta d'accionistes, treballa amb la previsió que aquest serà un any d'acceleració, gràcies a la recuperació global del sector i el marge que tenen de penetració en els mercats on són. Amb aquest objectiu han començat a implementar un nou model comercial a tots els països. També s'han fet inversions per a consolidació de plantes: entre el 2015 i 2016 s'hi han destinat 4,3 milions, dels quals 1,3 al centre logístic de Maçanet.

Espanya és el 22% del negoci i tot Europa, el 55%, i també destaca Àsia i Austràlia, que és el 21,5%; la compra de Waterlinx reforça la posició a Àfrica. Estats Units és el mercat més competitiu a escala mundial i l'opció que baralla Fluidra és fer una compra important d'aquí a uns anys.

Les 4 famílies fundadores tenen el 49,9% de les accions; Banc Sabadell, el 5% i el 45,1% restant és ‘free float', hi ha petits inversors i institucionals.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.