Economia

Economia

Un mallot per fer agafar consciència

l'objectiu Advertir els conductors i reduir el nombre d'atropellaments a ciclistes Disseny L'ha creat l'empresa Mercatalà, de Prats de Lluçanès

L'atropellament de què va ser víctima l'exciclista olímpic Josep Antoni Escuredo mentre anava en bicicleta fa poques setmanes va fer tornar a la primera línia mediàtica la falta de respecte que pateixen molts practicants de l'esport de les dues rodes. Aquest alt índex d'accidentalitat va ser el que va provocar que l'empresa de Prats de Lluçanès Mercatalà, especialitzada en roba esportiva amb dissenys i simbologia catalana, creés un mallot que vol conscienciar els conductors a la carretera i reclamar el marge obligatori de seguretat entre vehicles i ciclistes d'un metre i mig: “Hi ha hagut un repunt de l'afició al ciclisme de carretera, i cada setmana rebíem notícies d'atropellaments per no haver respectat la distància de seguretat. Vam creure que crear un conjunt dedicat a reclamar més respecte podria ser interessant”, explica Joan Carles Mercadal, gerent de Mercatalà. El nou conjunt de ciclisme es caracteritza pel símbol que reclama la distància de seguretat ben visible tant al davant com al darrere del mallot, com també a la part posterior del culot: “És d'un color groc fluorescent perquè a la carretera, a certa distància, quan el missatge de respecte i el símbol encara no s'aprecien bé del tot, els vehicles vegin bé el ciclista, que els cridi l'atenció”, diu Mercadal, que no descarta ampliar properament la gamma de colors fluorescents de la col·lecció.

Pensar-ho dos cops

Més enllà de ser un vestit de ciclista reivindicatiu, a la carretera també ha de tenir l'objectiu de conscienciar els conductors de vehicles que al damunt de la bicicleta hi va una persona, i que en cas de xoc aquesta serà la més perjudicada: “Si un cotxe va amb pressa i vol fer un avançament al ciclista en un lloc estret o amb poca visibilitat, el color i el missatge li han de fer recordar que no ho pot fer. Volem aconseguir que els conductors s'ho pensin dues vegades abans de fer maniobres que poden ser molt perilloses i que, fins i tot, poden posar fi a la vida d'una persona”.

El conjunt va ser presentat el 8 de maig en la coneguda prova cicloturista Terra de Remences, i des de la setmana passada ja es pot comprar a través de la web www.mercatala.cat. L'empresa ofereix l'opció d'adquirir el vestit complet o peces concretes, com són el mallot, el culot i, fins i tot, els mitjons, que hi són amb tres colors diferents: groc, verd i taronja. Mercatalà ven roba amb simbologia catalana des del 2010, i més enllà del ciclisme també ofereix productes tèxtils d'atletisme i natació, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Naturgy consolida resultats rècord amb uns beneficis de 1.043 milions d’euros el primer semestre

barcelona
economia

El Sabadell dispara el benefici un 40,3% fins assolir un rècord de 791 milions de beneficis

barcelona
economia

Els contractistes d’obres lamenten que la construcció continuï perdent pes a l’economia catalana

barcelona
HABITATGE

Més de mil euros de lloguer per un pis a dotze pobles del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Els esports nàutics atrauen més turisme estranger a Barcelona

Barcelona

ITC guanya potència amb l’entrada en el grup Verder

Santa Perpetua de Mogoda
Carmen Sánchez
Directora del Consorci de teràpies digitals DTx

“«Start-ups» de noves teràpies digitals han hagut de marxar”

Barcelona

Sense ensurts en l’estratègia a borsa d’aquí a final d’any

Barcelona
ECONOMIA

Les exportacions creixen un 6,1% al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre però el balanç segueix negatiu

Tarragona