Economia
Empresa
Casa Ametller arribarà al centenar de botigues el 2017
El productor i comercialitzador de productes de proximitat crearà uns vuitanta llocs de treball enguany
a mitjà termini
Grup Ametller, que comercialitza amb les marques Casa Ametller i Ametller Origen, obrirà dues botigues més enguany i entre 8 i 10 l'any vinent. Amb aquestes inauguracions l'empresa, que produeix i comercialitza productes de proximitat, com ara fruites, verdures, hortalisses i derivats làctics, arribarà al centenar de botigues, totes elles ubicades a Catalunya. L'empresa de caràcter familiar i amb seu a Olèrdola (Alt Penedès) ja estudia obrir un nou centre d'elaboració a mitjà termini per donar sortida a diversos productes derivats de la llet, sense utilitzar additius, conservants ni colorants.
En l'actualitat el grup disposa de 85 establiments comercials. “Aquesta setmana n'obrirem un al carrer Calvet de Barcelona i abans d'acabar l'any hi ha una altra obertura en cartera”, explica Josep Ametller, director general de Grup Ametller, que afegeix que per al 2017 ja tenen pressupostat “posar en marxa entre 8 i 10 establiments més”.
Amb aquestes obertures l'empresa, que dóna feina a 1.200 empleats, ja arribarà al centenar d'establiments. I el fet més rellevant és que amb les noves obertures entraran a l'empresa una vuitantena de nous empleats, segons fonts de l'empresa catalana. Els establiments, en la major part, estan situats a la demarcació de Barcelona, però també n'hi ha uns quants a la de Tarragona i la de Girona.
Fonts de l'empresa expliquen que, tot i la xarxa d'establiments, el camp continua sent l'eix principal on gira Casa Ametller. En l'actualitat cultiven 1.500 hectàrees arreu de l'Estat, entre 300 i 400 de les quals estan situades a Catalunya. “Ara som el productor més gran del Maresme”, diu Josep Ametller. Però també tenen superfície cultivable a l'Alt Penedès i a la demarcació de Tarragona. Bàsicament és de fruita i verdura. També adquireixen fruita tropical, com ara la pinya i el plàtan, a altres majoristes per complementar l'oferta. Fa dos anys que tenen un acord amb un productor de Costa Rica, d'on en “només 15 dies arriben pinyes en el moment just per menjar-les”, diu el responsable de l'empresa catalana.
A Olèrdola hi ha la planta elaboradora de derivats lactis i altres productes com ara les cremes de verdures. El cert és que amb l'augment de botigues i la major demanda per part dels clients Casa Ametller ja es planteja posar en marxa una nova planta elaboradora més gran i moderna “a mitjà termini i no gaire lluny de Barcelona”.
L'empresa és 100% familiar. La regenten els germans Josep i Jordi Ametller. El darrer és el director responsable de l'àrea de cultius. Enguany l'empresa preveu un creixement de facturació entorn del 10%.
La marca Casa Ametller Sense Intermediaris, que correspon al model d'establiment més antic, encara representa el 80% de les vendes del grup. Però des de fa dos anys, totes les botigues que es posen en funcionament porten com a nom Ametller Origen.
La família Ametller es dedica a la terra des del 1830. Però va ser l'any 2001 quan va començar el negoci. Aquell any va ser quan van posar un establiment fix al mercat municipal de Vilafranca del Penedès. Fins llavors, portaven els productes recollits al camp el dia anterior a vendre al mercat. L'any següent es va obrir una altra parada al mercat municipal de Martorell. No va ser fins tres anys més tard que es va fer el salt cap al Maresme. “Ha passat més d'una dècada des del moment que vam començar a créixer”, explica Josep Ametller, i recorda: “El nostre equip té clars els valors amb els quals vam començar.”
La primera seu del grup va ser en un petit establiment de Vilafranca del Penedès, després va passar a Pacs i en l'actualitat està situada a Olèrdola.
Aposta pels hàbits saludables
La Fundació Ametller és una entitat sense ànim de lucre que forma part del Grup Ametller i la seva missió és “millorar la qualitat de vida de les persones”. Bàsicament es fa a través d'activitats relaciones amb la pedagogia d'hàbits saludables i amb la inserció social. Aquesta bona intenció està basada en accions com ara fer xerrades, tallers o cursos d'alimentació saludable. També col·labora amb la societat fent inserció social i laboral de col·lectius vulnerables o amb donacions a entitats de beneficència.