Focus

Rúbrica digital per guanyar la cursa de terminis a la paperassa

Un munt de vegades havia vist projectes que s'aturaven perquè mancava la signatura final” explica Juan Zamora, fundador, amb Salvador Severich i Javier Martínez, de Signaturit, una firma que s'encarrega de fer quotidiana la signatura electrònica entre empreses i particulars i que els processos que trigaven dues setmanes es resolguin en 36 hores.

La firma ha creat un tecnologia que permet signar contractes des de qualsevol dispositiu mòbil, només afegint a l'adreça de correu del destinatari l'extensió signatur.com, cosa que obre un procés en què es capturen evidències electròniques -adreces d'origen i destinació del correu- i dades biomètriques de la signatura manuscrita, per identificar els signants. “Nosaltres ens hem situat per damunt de la signatura simple, en el nivell de signatura electrònica avançada, en què es pot garantir qui ha signat amb dades biomètriques i certificació”, diu Zamora. Signaturit, amb seu a Barcelona, Madrid i Amsterdam, ara s'enfronta a l'obertura a altres mercats, com el Regne Unit, Alemanya, Bèlgica i l'Amèrica Llatina, i ha obert una roda per obtenir dos milions d'euros. La firma ocupa quinze persones a Barcelona, una a Madrid i dues a Holanda. Acaba de rebre suport de la UE al si del programa SME Instrument.

Signaturit ja aplega unes 2.100 empreses, de les quals dues mil són empreses petites o autònoms i les expectatives per als pròxims anys són immillorables, ja que el sector de la signatura electrònica creix a un ritme del 500% anual. El perfil d'empresa que predomina a la base de clients és el de firmes fintech, que es dediquen al préstec en línia, i necessiten les màximes garanties en la transacció, o asseguradores d'abast internacional, com ara DAS. El mercat, que d'aquí a pocs anys pot assolir un volum de 2.000 milions a Europa, rebrà un altre cop d'esperó amb la nova normativa comunitària, el reglament 910/2014 d'identificació electrònica, que “estandarditza l'ús de certificat electrònic a tota la UE.” No hi ha color, entre el paper i el medi electrònic: “La gestió d'un contracte en paper, tota la cadena fins a la rúbrica final, pot costar 16 euros, mentre que electrònicament, uns dos euros.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.