Palamós i el Ripollès llancen noves marques turístiques
El municipi baixempordanès jugarà amb la gastronomia i altres atractius, a més de reivindicar el caràcter mediterrani
El paisatge i la història són els eixos de la marca de la zona pirinenca
Palamós, en blau, com la mar i el peix. I punt, un punt ataronjat com la gamba i el sol que no podien faltar en la nova marca turística que va presentar ahir el municipi. La preparaven feia mesos, però la seva presentació, ahir, coincidia amb l’inici de l’estiu, la festa major i el desig de superar la crisi que ha suposat la Covid-19, que fa encara més necessari posar al dia la promoció de la destinació.
El logo es reforça amb el lema vida mediterrània i s’ha debatut en el si del Consell Econòmic i Social. A banda de les icones del peix i la gamba, jugaran amb un ventall de 18 pictogrames, en funció del sector que interessi promocionar. El nou logo s’implementarà progressivament en els elements promocionals de la vila, en la uniformitat del personal de l’àrea de Turisme, en marxandatge divers i en l’àmbit comercial i turístic de Palamós.
A la presentació de la marca cal afegir també la campanya promocional que engegaran, basada en la nova imatge i els conceptes que representa, amb un missatge a difondre en mitjans de comunicació i xarxes socials.
Conscients que aquesta temporada turística serà diferent, Palamós vol oferir als visitants moments per descansar, admirar el paisatge, de lleure i esports en plena natura, per conèixer la seva història i, en definitiva, de benestar per ser recordat. Amb aquest objectiu, el govern municipal i el sector turístic han treballat de manera conjunta per proposar experiències diferents i memorables. De l’enogastronomia a les activitats esportives i de descoberta dels entorns dels antics pescadors, l’interior agrícola i els camins de ronda –amb visites guiades–, passant per fer un vermut o picar alguna cosa en les tavernes del nucli antic.
El segell del Pirineu
Viu la teva història al Pirineu és la nova marca de promoció turística del Ripollès, que té com a ambaixadors veïns de renom com el xef Francesc Rovira, l’explorador Albert Bosch, el líder de Txarango, Alguer Miquel, i el jugador de bàsquet Xavi Rabaseda. La marca, fruit de tres anys de treball amb tots els agents públics i privats del territori al projecte europeu Experiència Pirineus més autèntics, té per objectiu posicionar la comarca al mercat turístic. El president del Consell Comarcal, Joaquim Colomer, ha remarcat que espera que sigui un bon revulsiu per fer front a l’afectació en el sector de la pandèmia i per al turisme de proximitat. Aquesta nova marca ha estat liderada per l’Agència de Desenvolupament del Ripollès.