La multinacional Bright Food posa a la venda la gironina GM Food
L’operació està en una fase inicial però ja s’ha contactat amb possibles inversors
El grup xinès va adquirir l’antiga Miquel Alimentació Grup el 2015
La multinacional xinesa Bright Food ha posat a la venda l’empresa més gran de les comarques gironines, General Markets Food Ibérica (GM Food), amb seu a Vilamalla, segons publica l’agència ACN. La firma, l’antiga Miquel Alimentació Grup, va canviar de mans l’any 2015, quan la multinacional va comprar-la per 110 milions d’euros. Ara, cinc anys més tard, el grup xinès n’ha engegat el procés de venda. Els responsables gironins de GM Food no han volgut donar cap informació sobre la possible venda.
L’operació s’ha encarregat al banc d’inversió GBS Finances (el mateix que va assessorar Bright Food amb la compra de l’aleshores Miquel Alimentació). Es troba en una fase molt inicial, si bé fa unes setmanes ja s’haurien encarregat informes de la situació financera i de negoci i ja s’han fet arribar a inversors potencials.
Fundada l’any 1925 i centrada en el sector de la distribució, Miquel Alimentació Grup es va mantenir com a empresa familiar (la família Miquel en va ser la propietària des de la seva fundació) fins ara fa cinc anys, que es va vendre. Precisament el banc d’inversió GBS Finances va ser una peça clau perquè la compravenda tirés endavant. I ara, la multinacional xinesa Bright Food ha encarregat a aquest mateix banc d’inversió que porti l’operació de venda de GM Food.
2.500 treballadors
GM Food mou xifres importants. L’any passat, el conglomerat va tancar l’exercici facturant prop de 1.200 milions d’euros. Té 2.500 treballadors, i fins a 72 centres d’autoservei a l’engròs amb la marca GM Cash (dels quals 25 són a Catalunya), té dinou benzineres GM Oil i 700 supermercats franquiciats amb les marques Suma, Pròxim i Spar (als quals s’hi han d’afegir uns 1.800 detallistes, petites cadenes de supermercats independents i distribuïdores). GM Food Ibérica té sis seus repartides arreu de l’Estat espanyol. Les seves plataformes logístiques distribueixen més de 20.000 referències, de les quals 1.900 són marques pròpies (Gourmet, Mical, Micaderm, GM Wines i Mic&Friends).