Empordàlia i nou petits productors s'alien per potenciar la venda directa de productes artesanals
La cooperativa ha reformat i modernitzat la botiga de Vilajuïga
L'Empordà a la Taula és una aliança de marques de l'àmbit agroalimentari que neix amb el «ferm compromís de ser un referent de l'alimentació empordanesa d'alta qualitat amb component artesanal». «En un mercat cada vegada més competitiu, els petits productors han de compartir esforços per projectar la seva tasca artesanal», diuen. La iniciativa té un doble objectiu: d'una banda, atraure els compradors «que valoren les marques i aprecien la nostra terra» i, de l'altra, fidelitzar «tots aquells consumidors que tenen interès en els productes de qualitat».
L'aliança està formada per deu productors: Can Carriot, de Palau-saverdera, especialitzada en salses i cremes naturals; Mas Marcè, de Siurana d'Empordà, elaboradora de formatges i productes derivats de la llet d'ovella; El Graner, de Vilafant, embotit; Can Bech, de Fontanilles, figues confitades i melmelades; Just Married, de Palamós, menjars preparats; Aigües de Vilajuïga; Anxoves Solés, de l'Escala; Forn de Pa Giró, de Fortià; Ànec de l'Empordà, de Serra de Daró, i Empordàlia, de Pau, productora de vins i olis.
En el decurs de la presentació d'aquest nou espai, el gerent d'Empordàlia, Simón Casanovas, va assegurar que l'èxit de la gastronomia de les comarques gironines és degut, en gran part, «a la paciència de pescadors, pagesos, carnissers, forners i tothom que es dedica a transformar els productes de la terra».
Aquest nou espai també estarà destinat a tastos, degustacions, presentacions, exposicions i visites turístiques, entre altres activitats.