Premi al SOC per la resposta davant la Covid-19
Per la iniciativa d’habilitar, en temps rècord, una centraleta remota per teletreballar i atendre els ciutadans
L’Organització de Regions Unides-Fòrum Global d’Associacions de Regions (ORU Fogar) i el Programa de Desenvolupament de Nacions Unides (PNUD Art) han distingit el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb un dels cinc guardons de Bones Pràctiques que anualment concedeix aquesta associació, que aplega els governs de 600 regions i estats federats d’arreu del món. Està previst que el lliurament del guardó tingui lloc aquest mateix dijous, dia 22.
L’objectiu dels premis és identificar i visibilitzar les “bones pràctiques dels governs subestatals, estimular el dinamisme i l’eficiència de l’administració pública, així com difondre, donar suport i promoure l’adopció de bones pràctiques en l’àmbit de la gestió pública”.
En el cas del SOC, el projecte que ha rebut el reconeixement de l’ORU ha estat el pla de suport remot d’atenció a la ciutadania que es va posar en marxa amb urgència a causa del tancament de les oficines de treball arran de la pandèmia. Els membres del jurat han destacat la rapidesa amb què es va implementar i la seva utilitat per garantir, d’una banda, la prestació dels serveis de manera telemàtica i, de l’altra, la seguretat i salut dels professionals del SOC i de les persones usuàries.
Centraleta remota i altres eines
El pla de suport remot d’atenció a la ciutadania del SOC, premiat per l’organisme internacional, va posar en marxa una centraleta telefònica remota que va permetre que 400 professionals del SOC fessin teletreball des de casa i reforcessin el dispositiu d’atenció a la ciutadania. La iniciativa, pionera en l’àmbit estatal, es va posar en marxa gràcies a la col·laboració amb el CTTI i l’empresa Amazon i ha estat adoptada posteriorment per altres comunitats i pel mateix SEPE estatal.
Des de la posada en funcionament del servei, el telèfon gratuït 900 800 046 ha atès més de 900.000 trucades, segons el SOC.