Lletera Campllong treu al mercat la seva marca de llet
La cooperativa, formada per unes 40 explotacions petites i mitjanes, posarà a la venda a partir de dijous tres brics de llet (sencera, desnatada i semidesnatada) a un preu de 89 cèntims per bric
Lletera Campllong comercialitzarà a partir d’aquest dijous la seva pròpia marca de llet. La cooperativa posarà a la venda tres brics de llet –sencera, desnatada i semidesnatada– que inicialment es podran comprar, a un preu de 89 cèntims per bric, en 65 supermercats de les cadenes Valvi i Spar de les comarques de Girona i Barcelona i en alguns petits comerços del Gironès. La cooperativa va decidir fer aquesta passa endavant perquè té el control de tot el procés de fabricació. “Vèiem que calia fer un pas més i no només produir el producte per posar-lo en mans d’un altre”, explica Joan Pijoan, president de la cooperativa.
Fins ara, Lletera Campllong venia tota la seva producció –uns 150.000 litres diaris– a un únic client. La capacitat de la cooperativa, però, fa possible aquest projecte. Lletera Campllong es va desvincular el 2017 de Llet Nostra, cooperativa de la qual havia estat sòcia fundadora. Aquell mateix any va formar, juntament amb l’andalusa Covap (Cooperativa Ganadera del Valle de los Pedroches), la societat Làctia Agroalimentària, que va adquirir la planta de l’extingida Vidreres Llet a Vidreres, de la qual surten diàriament uns 300.000 litres de llet (la meitat dels quals, aportats per la cooperativa gironina). Això permet a Lletera Campllong tenir el control integral del producte, des de la munyida de les vaques a les granges fins al tractament de la llet i el seu envasat a la planta de Vidreres.
Lletera Campllong està formada per una quarantena explotacions familiars –principalment, de les comarques de Girona, però també d’Osona, el Maresme, el Baix Llobregat, el Segrià i el Pla d’Urgell– de petites i mitjanes dimensions: “Les nostres granges tenen entre 50 i 250 vaques de munyida”, explica Pijoan. Pel president de la cooperativa, aquest projecte té “un valor afegit” que pot revertir “en els productors i el benestar animal.” “Si funciona bé pot haver-hi un retorn que ens serveixi per millorar les explotacions”, assenyala Pijoan.
La cooperativa feia mesos que estudiava la sortida al mercat d’una marca de llet pròpia, que tindrà el mateix nom de Lletera Campllong. L’esclat de la pandèmia de Covid-19 ha endarrerit la seva comercialització, però a partir d’aquest dijous ja es començarà a distribuir als primers punts de venda. La cooperativa té la intenció d’anar ampliant la seva distribució i, en el futur, també preveu posar a la venda altres productes làctics, com ara la llet enriquida.
Pijoan destaca, també, que la llet de Lletera Campllong disposa de diversos certificats que garanteixen la qualitat. D’entrada, compta amb el segell de venda de proximitat de circuit curt del Departament d’Agricultura de la Generalitat. També té el certificat Welfair en Benestar Animal, que serveix per avaluar la qualitat del benestar de les vaques a les granges.