Economia

Els treballadors de Nissan no descarten noves mobilitzacions

Els sindicats reclamen “més transparència a l’empresa”

Temen que la planta de bateries acabi a València o l’Aragó

Els treballadors de Nissan no descarten noves mobilitzacions si les reunions de la mesa de reindustrialització segueixen estancades. “No estarem quiets fins a aconseguir un acord que garanteixi la continuïtat de l’activitat”, ha manifestat aquest dimarts el representant d’UGT, Manel Sanz, en una roda de premsa on també han participat SIGEN-USOC, CCOO i la CGT. Els sindicats han lamentat que les trobades amb la companyia i l’administració “no avancen” i han exigit a les parts “que es posin a treballar”. Per altra banda, han demanat “més transparència” a Nissan perquè faciliti informació de les plantes a futurs inversors i han mostrat la seva preocupació davant la possibilitat que la planta de bateries elèctriques acabi a València o l’Aragó.

Durant la roda de premsa, els representants dels diferents sindicats han reiterat la “falta de coordinació” entre l’empresa i l’administració i han reivindicat la importància de trobar una solució al conflicte. “No és un tema que afecta només a Nissan; també tenim un teixit industrial molt important i l’hem de protegir”, ha subratllat Sanz. En aquest sentit, el representant de Comissions Obreres, Miguel Ángel Boiza, ha recordat que els terminis “no s’estan complint” i ha denunciat “interessos” per dur el procés de reindustrialització cap a una altra banda. En relació amb aquesta qüestió, els sindicats han acusat obertament a alguns membres del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) de rebutjar el projecte d’una fàbrica de bateries elèctriques, una proposta que els treballadors sí que veuen amb bons ulls.

Per altra banda, els sindicats han reclamat a Nissan que sigui “part activa” en la recerca de projectes i han demanat “més transparència” per part de l’automobilística. “Des que vam firmar l’acord de reindustrialització el passat mes d’agost, Nissan es va comprometre a elaborar i compartir un llibre d’actius; sis mesos després no tenim aquesta informació”, ha apuntat Sanz. Pels treballadors, aquest llibre és “molt important”, ja que el consideren “una via per despertar l’interès d’alguns inversors”.

Alhora, els diferents representants sindicals han lamentat l’actitud de Nissan, que durant els últims dies ha sol·licitat endur-se material de les plantes de Catalunya per traslladar-lo a altres instal·lacions. “Fins ara s’ha emportat algunes premses que pertanyen a Renault, però també ens estan arribant sol·licituds pel material de Nissan; fins que no tinguem un acord no podem permetre la sortida de material, perquè tots els actius poden ser útils per a la reindustrialització”, ha defensat Boiza.

Sense dates definides

Tot i que la mesa per a la reindustrialització de Nissan es va constituir el passat mes de setembre, encara no hi ha una data definida per saber el projecte que ocuparà les plantes de l’automobilística a Catalunya. De fet, la taula va anunciar el passat mes de gener la contractació de la firma KPMG per accelerar el procediment de la tria del projecte. L’única data fixada és el 31 de març, la referència perquè les empreses interessades presentin els seus projectes. Més enllà no hi ha res concretat.

“Depenent dels projectes que ens arribin, dedicarem més o menys temps a analitzar-los”, ha puntualitzat Boiza. No obstant això, el representant de CCOO considera que escollir un projecte guanyador al mes de setembre –data que ha aparegut en diversos mitjans els últims dies- “és excessiu”. “Considerem que després no hi haurà temps suficient per reconvertir la fàbrica al nou negoci; com més triguem, més ens constarà”, ha apuntat.

Temor a perdre la planta de bateries

En la mateixa roda de premsa, els sindicats han reconegut que hi ha “cert temor” al fet que el projecte de la planta de bateries –una de les opcions a la reindustrialització de Nissan- acabi al País Valencià o l’Aragó. El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, va recordar la setmana passada que la seva intenció és la de construir “la gigafactoria de bateries de liti del sud d’Europa”. En aquest sentit, el representant sindical de la UGT, Manel Sanz, ha reconegut que “no es percep molta iniciativa a Catalunya” en relació amb aquest projecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia