Ametller Origen va créixer un 24% el 2020
La firma d’alimentació es planteja assolir una quota de mercat del 4,5% a Catalunya l’any 2023, amb una inversió de 50 milions d’euros
La firma d’alimentació Ametller Origen va tancar l’exercici del 2020 amb un volum de facturació de 310 milions d’euros, un 24% per damunt de l’any anterior.
Amb aquesta progressió, Ametller s’acosta al seu objectiu d’assolir una quota de mercat a Catalunya del 4,5% l’any 2023. Com explica Josep Ametller, director general i cofundador de l’empresa, “en els pròxims tres anys, tenim previst arribar a les 160 botigues, amb una inversió de 50 milions d’euros.” Aquest any, la inversió ha estat de 26 milions d’euros, un 69% més que l’any anterior.
Val a dir que durant el 2020, el negoci en línia d’Ametller Origen va créixer de forma exponencial pels efectes de la pandèmia, un 467%, fins assolir unes vendes de 9 milions d’euros, el 6% de les vendes totals. Per fer front a la demanda sobrevinguda, l’empresa va invertir més de dos milions en la creació de dos hubs de distribució online, amb una capacitat de 1.500 comandes diàries de mitjana.
La companyia va tancar l’any amb un total de 2.737 treballadors, el que suposa un increment del 6,2% respecte de l’any 2019.
Ametller Origen ha llançat la campanya femcami.org per assolir l’objectiu de ser neutres en emissions de CO2 en Abast 1, 2 i 3, vint-i-tres anys abans de l’acord de París. Aquesta campanya té per objectiu promoure uns hàbits de vida i consum més saludables i sostenibles.
Com explica Josep Ametller, “hem posat en marxa un pla per calcular les emissions de CO2 i GEH del grup i aplicar mesures de reducció i compensació.” Per aconseguir ser neutres en emissions de CO2 abans del 2027, la companyia aposta fermament per l’agricultura sostenible. Així, Ametller Origen aplica tècniques d’estalvi d’aigua i fertilitzants, el maneig sostenible de les plagues i la preservació de la sostenibilitat. L’empresa també s’ha compromès amb el benestar animal, i enguany s’ha imposat com a objectiu que tota la carn que vengui tingui la certificació Welfair.
Així mateix, durant el 2021, Ametller Origen posarà en marxa la recollida selectiva d’envasos a les seves botigues, per assegurar-se que tornin a ser un actiu dins de la seva cadena de valor. D’aquesta manera, Ametller Origen es convertirà en el retailer de tot l’Estat a autogestionar la recollida selectiva d’envasos dels seus establiments.
Ametller Origen segueix apostant de manera molt decidida per l’agricultura, un dels tres pilars del grup. La companyia compta amb un model de negoci d’integració vertical, amb camps de cultiu i fruiters al llarg de tot l’eix de la mediterrània i un obrador central de productes elaborats, ubicat a Olèrdola, que li permet controlar des de l’origen la qualitat dels seus productes. Amb més de 1.200 hectàrees pròpies, Ametller Origen ha promogut la primera organització de productors de fruita i verdura que s’ha constituït a la província de Barcelona i que ara mateix ja compta amb 15 socis que sumen més de 2.000 hectàrees de conreu.