Grup Andreu, concessionari d’Opel a la demarcació
Ha adquirit la unitat productiva del Grup Àngel Blanch
Es fa càrrec també dels 25 treballadors que fins ara tenia Blanch treballant per a aquesta marca
Ha estat un traspàs modèlic i amigable
Grup Andreu ha comprat la unitat productiva d’Opel a Àngel Blanch i, des de dijous, és el nou concessionari oficial d’aquesta marca alemanya a les comarques gironines. Així doncs, Opel s’incorpora a la resta de marques que formen part del Grup Andreu Automoció –Citroën, DS, Alfa Romeo, Jeep i Toyota– per consolidar-se “a les comarques gironines com a líder en el sector de l’automoció”. “Pel que fa a quota, entre totes les marques estem entre el 20 i el 25%”, manté el propietari del grup, Jan Andreu.
Amb la incorporació dela nova marca –“un traspàs que ha estat modèlic i amigable”–, la família Andreu també s’ha fet càrrec dels 25 treballadors que formaven part del Grup Blanch, que, a partir de demà, es repartiran entre les instal·lacions que tenen a Girona, Blanes i Olot. El grup gironí també té instal·lacions a Mont-ras i dos agents a Figueres i Ripoll i, actualment, té una plantilla de 180 treballadors.
Zona pròpia per a Opel
Opel ja disposa de zona pròpia a les instal·lacions del Grup Andreu, “sobretot a Girona”, on ocupa l’espai que fins ara s’utilitzava per al vehicle d’ocasió, que s’ha ubicat en un gran envelat ben bé al costat del concessionari. “Per al client, un envelat per al vehicle d’ocasió és més amable que no pas haver d’entrar en una botiga”, assegura Jan Andreu, que manté que ara tindran “la concentració de cotxes d’ocasió més important de la demarcació de Girona”.
El grup gironí també ha ampliat el taller per posar-hi sis elevadors més, i els recanvis s’han ressituat al soterrani. “En un moment en què molts grups estan desinvertint en automoció, nosaltres fem el contrari”, assegura Andreu, que diu que, d’aquesta manera, donen més valor al negoci familiar, que d’aquí a vuit anys complirà cent anys.
Grup Andreu i Àngel Blanch van intentar fusionar-se ara fa dos anys per crear AB Automoció. Però el projecte “no va tirar endavant” perquè “es molt complicar fusionar cultures empresarials diferents”.
Menys vendes
La pandèmia ha provocat que les vendes d’automòbils nous hagin baixat entre un trenta i un quaranta per cent. “El mercat és difícil perquè la situació és extremadament difícil”, manté Andreu, que preveu que la recuperació del sector podria començar a arribar en el segon semestre d’aquest any, “tot depenent, és clar, de l’evolució de la pandèmia”. Malgrat aquests descensos, Grup Andreu és el que ha tingut més vendes a les comarques gironines. El mes de març, per exemple, Toyota i Citroën són les marques més venudes a la demarcació.
Spoticar, el vehicle d’ocasió
Amb Opel, Grup Andreu disposarà de cinc de les set marques que operen a l’Estat espanyol de l’Stellantis, un grup creat el gener passat fruit de la fusió entre els grups PSA i Fiat Chrysler.
Un dels avantatges de formar part de Stellantis és que el grup ha unificat tot el vehicle d’ocasió del grup en una sola marca, l’Spoticar. És una marca reconeguda i de garantia i que “acabarà sent un portal fort” perquè invertiran molt a promocionar-la. El Grup Andreu serà pioner a utilitzar-la a tot Catalunya.