Acqustic aixeca 425.000 euros de finançament
La companyia que promou músics emergents a través de la seva plataforma virtual ja aplega 2.000 artistes i ara vol endinsar-se a Llatinoamèrica i els EUA
Acqustic, companyia que promou músics emergents a través de la seva plataforma virtual, ha clos una ronda de finançament per 425.000 euros, en un moment en què la seva comunitat ja aplega 2.000 artistes.
En aquesta ronda de finançament hi han participat diversos venture capital com ara Draper B1, Lanai Partners i Tokavi, a més a més de diversos Business Angels i l’Institut Català de Finances (ICF). La companyia de música i tecnologia pensa esmerçar els nous recursos a potenciar la seva plataforma i escometre nous territoris, com tota l’àrea llatinoamericana i els EUA, àmbits en què ja està atraient nous artistes i fans. A més a més, Acqustic està treballant en el desenvolupament d’una nova web, que es planteja la fita de ser la referència de la música independent, i renovar l’app que fan servir els seus músics.
Aquest reforçament financer arriba quan Acqustic ha teixit desenes de noves aliances amb empreses clau del sector per donar a conèixer músics independents amb l’audiència, ja que, com diu Esteve Lombarte, fundador i CEO d’Acqustic, “la idea fonamental de la nostra companyia és poder connectar musics independents amb nous fans”.
Per assolir aquest objectiu, ha establert vincles amb mitjans especialitzats com ara MondoSonoro, Binaural, Muzikalia, The Medizine o Dod Magazine, entre altres. A més a més, s’ha afiançat com a soci de Movistar+, per a qui Acqustic proveeix d’una biblioteca musical per als seus productors. Diversos músics de la comunitat Acqustic han sonat a sèries i documentals propis del canal com Colgar las alas de Iker Casillas o Un país de imparables.
Pel que fa a la música en directe, l’any passat Acqustic va esdevenir una de les plataformes importants en l’organització de concerts independents a tot l’Estat, tot sumant més de 400. En aquests moments, està fent la programació del Festival White Summer 2021, a més de Conciertos Secretos, una iniciativa de la casa. També s’ha convertit en proveïdor de serveis musicals per als establiments que treballen amb Mahou San Miguel i el grup Damm.
Acqustic també distribueix cançons dels músics de la seva comunitat a plataformes d’streaming o Apple Music. La companyia ja copta amb un catàleg de més de 1.000 cançons i a finals de març ja s’havien efectuat 2,6 milions de reproduccions d’aquestes cançons. Més enllà de la distribució, Acqustic ofereix campanyes de promoció que inclouen accions a mitjans, anuncis a xarxes, playlisting i assessorament personalitzat.