Economia

Més sòl industrial a l'Aldea, Alcanar i Móra la Nova

El pla territorial inclou tres reserves de sòl amb una ubicació estratègica i que ocupen una superfície global de 975 hectàrees

El pla territorial de les Terres de l'Ebre reserva una superfície de 975 hectàrees per a futurs creixements industrials que permetin diversificar i potenciar l'economia ebrenca. Es tracta d'àrees de sòl amb una ubicació estratègica i que el pla preveu dotar d'accessibilitat màxima, a més de garantir que no es destinen a altres usos mitjançant la inclusió dins el sòl no urbanitzable de protecció territorial. La més potent d'aquestes tres àrees està situada al costat del polígon industrial Catalunya Sud, entre els termes municipals de l'Aldea i Camarles, i ocupa una superfície de 735 hectàrees. També es reserven 150 hectàrees al costat del port comercial d'Alcanar i 90 hectàrees a continuació de l'estació de ferrocarril de Móra la Nova, entre aquest municipi riberenc i Garcia.

Pel que fa a l'àrea del port comercial d'Alcanar, el pla territorial destaca la seua ubicació estratègica per la seua proximitat als corredors d'infraestructures del Mediterrani i de l'Ebre. Així, es preveu dotar el port de la cimentera d'un accés viari a través d'autovia, ja que l'N-340 es perllongarà fins al port. Això permetrà la connexió amb l'autopista AP-7, la futura autovia A-7 i la C-12. El govern també preveu la connexió ferroviària d'aquest port amb la futura àrea logística de l'estació de mercaderies i el polígon Catalunya Sud.

Logis Ebre

El principal projecte logístic que inclou el pla territorial de les Terres de l'Ebre és el Logis Ebre, un projecte reivindicat pels empresaris ebrencs i que impulsen de manera conjunta el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i els ens públics Incasòl, Ifercat i Cimalsa a l'entorn del sector d'activitats econòmiques de l'estació de mercaderies de l'Aldea. És una zona d'alt valor estratègic, ja que té connexió amb l'autopista AP-7, la futura autovia A-7, la C-42 i el corredor ferroviari del Mediterrani. A més, està just al costat del polígon industrial Catalunya Sud, ara en fase de desenvolupament i amb una superfície de més de 250 hectàrees entre Tortosa i l'Aldea. És precisament en aquest sector d'activitats econòmiques on el govern negocia la instal·lació de la foneria del grup extremeny Alfonso Gallardo, una indústria que generaria 500 llocs de treball directes i que reduiria l'impacte del tancament de la multinacional Lear. Tot i això, la crisi econòmica ha fet endarrerir aquesta inversió.

A més de l'ampliació del sòl industrial al Catalunya Sud i de les reserves de sòl estratègic, el programa de sòl per a activitats econòmiques a les Terres de l'Ebre es completa amb dos polígons supramunicipals: el de les Camposines, al terme municipal de la Fatarella, amb una superfície de 50 hectàrees i, a la Ribera d'Ebre, el polígon del Molló, situat entre Móra la Nova i Tivissa, amb 36 hectàrees de sòl industrial.

El pla territorial de l'Ebre també preveu la connexió ferroviària del polígon industrial Catalunya Sud, la connexió del corredor del Mediterrani amb la línia d'alta velocitat Barcelona-Madrid, a més de fer els estudis necessaris per a una altra línia d'alta velocitat pel corredor del Mediterrani.

LA XIFRA

735
hectàrees
és la superfície de sòl industrial que el govern reserva al costat del polígon Catalunya Sud

LA XIFRA

150
hectàrees
és l'àrea que es destinarà a activitats econòmiques al port comercial d'Alcanar


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.