L’esport aficionat es veu en pantalla
SevenMila crea una empresa de continguts audiovisuals per retransmetre lligues amateurs i de base amb càmeres d’IA
SevenMila, artífex del festival d’esports urbans Extreme Barcelona, ha muntat amb altres socis l’empresa ATM Media que explorarà el negoci de les retransmissió d’esdeveniments esportius no professionals. La idea, desenvolupada durant l’aturada forçada per la pandèmia, es basa en la tecnologia de les càmeres assistides per intel·ligència artificial (IA) que no necessiten ni operadors, ni tècnics d’il·luminació, ni productors, fet que abarateix moltíssim la creació de contingut audiovisual i en democratitza l’ús en qualsevol esdeveniment. Inicialment, ATM Media ha llançat la seva xarxa de pesca en el concorregut calador dels partits de futbol, bàsquet o altres esports de lligues amateurs i d’esport de base que s’organitzen al nostre país, però el model és aplicable a qualsevol altre acte cultural o social. ATM Media ofereix el servei de retransmissió, però també ajuda sobre com monetitzar-lo, així com l’anàlisi de les estadístiques del matx i dels jugadors, una prestació que només estava a l’abast dels equips professionals.
Jordi Roquer, que fins ara era el màxim executiu de SevenMila, ha assumit la direcció del nou projecte, i Víctor Casanovas, fill d’un dels dos fundadors de l’empresa matriu, l’ha substituït. SevenMila va néixer el 2014 de la fusió de la promotora d’esdeveniments esportius Seven Marketing on Sports & Leisure, creada al caliu dels Jocs Olímpics de Barcelona pel conegut periodista Josep Maria Casanovas, ara president no executiu, i Mila Events, de Jordi Roquer, especialitzada en el món del motor.
Actualment, té dues línies d’activitat. D’una banda, la pròpia d’una agència de màrqueting de grans marques i, d’una altra, centrada en l’organització de grans esdeveniments esportius propis o aliens. En els dos casos, SevenMile ha posat el focus en esports no majoritaris, però amb gran potencial de creixement. En aquest sentit, el 2016 van adquirir un equip de videojocs professional del qual aquest any s’han desprès: “És un món silenciós, però molt potent, en el qual vam entrar estratègicament per aprendre i guanyar credibilitat com a agència”, explica Víctor Casanovas.
Amb la mateixa idea, a partir del 2008 va fer una aposta pels esports urbans (BMX, skateboarding, escòters, breaking dance, etc.) amb l’organització del festival Extreme Barcelona, que s’ha convertit en una cita anual coincidint amb la Mercè, amb un pressupost superior al milió d’euros. El mateix concepte s’ha replicat a la capital espanyola, amb el Madrid Urban Sports, que es va celebrar finalment l’octubre passat després que la primera edició s’acabés fent virtualment el 2020. L’any vinent també es farà en alguna altra ciutat de l’Estat, segons confirma Casanovas.
SevenMila, però, té subratllat al calendari el 2013, quan es va aconseguir la fita d’organitzar els X Games Barcelona, que va portar a la ciutat esportistes de tot el món i es va assolir una assistència de més de 115.000 persones i un impacte per a la ciutat de 55 milions d’euros.
L’estrena a Tòquio del skateboarding o l’escalada com a disciplines olímpiques han confirmat l’empenta dels esports urbans, en què el COI confia per atreure espectadors joves: “Fins als Jocs Olímpics de París del 2024 venen uns anys dolços per a la seva validació i serà un dels nostres focus”, diu Casanovas. De moment, han registrat la marca Urban World Series amb la idea d’organitzar proves classificatòries arreu: “No hi ha cap circuit mundial i és una oportunitat”, diu Casanovas. De fet, ja s’havien tancat acords a la Xina i a Colòmbia que la covid ha estroncat i que ara es volen reprendre.
Motor i curses.
SEVENMILA
Més d’un any sense esdeveniments
El confinament ha estat la prova més dura de les que ha hagut de fer front SevenMila. Entre el març del 2020 i el juny del 2021 van suspendre l’activitat. Van invertir el temps a desenvolupar la idea del que anomenen hybrid marketing concept, que promou combinar el món off-line amb l’on-line. “Hem superat el virus sense haver d’acomiadar ningú, ens hem reinventat i hem fet apostes que estan donant fruits”, diu el nou director de l’empresa.