Fins a 5,6 milions de turistes el 2021 a la demarcació
Aquesta xifra suposa un 28% menys de visitants que el 2019, però un increment d’un 69% respecte del 2020
L’any 2021 la demarcació de Girona va rebre 5.668.615 turistes, un 28% menys que el 2019, que van generar 17.057.303 pernoctacions, una xifra que representa un decrement d’un 34% respecte del 2019, segons va anunciar ahir el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona. Pel que fa a l’anàlisi comparativa entre els anys 2021 i 2020, els dos anys en pandèmia, l’any passat hi va haver un increment tant del nombre de visitants com de les pernoctacions, d’un 69% respecte del 2020. Segons el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, “el sector turístic gironí ha salvat l’exercici del 2021”, i hi afegeix: “El mercat català s’enforteix, esperant la recuperació del turisme internacional.” Noguer també opina que “el 2022 s’afronta amb optimisme», tot esperant consolidar la recuperació i quedar més a prop dels valors i resultats del 2019.
Per marques
Per marques turístiques, la Costa Brava va registrar fins a 4.916.487 turistes –un 27% menys respecte del 2019–, que van generar 15.296.893 pernoctacions –un 35% menys respecte del 2019–. Al Pirineu de Girona es van comptabilitzar 752.128 turistes –un 34% menys respecte del 2019–, que van generar 1.760.423 pernoctacions –un 26% menys respecte del 2019.
Per mercats de procedència dels visitants, a la Costa Brava el mercat català (amb 2,5 milions de turistes i 7,5 milions de pernoctacions) va ser el primer per a la destinació. En segona posició es va situar el mercat francès (amb 700.284 turistes i 2,3 milions de pernoctacions); en tercer lloc, el mercat de la resta de l’Estat. (amb 663.950 turistes i 1,9 milions de pernoctacions). Al Pirineu de Girona, el nombre de turistes per mercats confirma el pes del mercat català (amb 664.615 turistes i 1,5 milions de pernoctacions). El patronat també destaca que les destinacions de muntanya van rebre 12.239 turistes holandesos, que van generar 44.067 pernoctacions durant l’any, amb la qual cosa se situen com el mercat internacional que més estades va dur a la destinació, al davant del mercat francès.