Cocunat es focalitza en créixer als EUA i abordar la Xina
Model. L’empresa de cosmètica natural, nativa digital, basa el creixement en algoritmes aplicats a les xarxes socials
Van ser ells, el 2013, els qui van introduir el concepte toxic free en cosmètica, totalment desconegut per a empreses i consumidors. Van crear un marketplace on venien productes de tercers, amb 30.000 referències de diferents marques. Finalment, el 2017 van decidir treure el primer producte de marca pròpia, i en qüestió d’hores ja n’havien venut més de 800 unitats. L’any següent van decidir tancar el marketplace i presentar Cocunat, amb sis productes propis. A hores d’ara ja n’ofereixen trenta-dos, entre els quals dos de patentats, i presumeixen dels tretze Beauty Shortlist Awards, els premis considerats els Oscars de la bellesa, que han aconseguit fins ara.
Sara Werner i Ignasi Faus són els artífexs de la revolucionària empresa Cocunat, una marca de cosmètica 100% natural, lliure de tòxics, cruelty free (els productes no han estat testats en animals), sostenibles i vegans, que està conquerint els consumidors de mig món (perquè encara no han tingut temps d’abordar l’altra meitat). Els seus productes es poden trobar en setanta-dos països i la llista no para de créixer.
De ‘start-up’ a empresa.
Cocunat es va focalitzar el 2021 en el canvi de model empresarial, posant el rumb cap a la facturació de 100 milions d’euros el 2023, amb el focus posat en el mercat dels Estats Units, “i sobretot demostrar que allò que va passar el 2020 no era una anècdota”, afirma.
Opinions que són dades.
Cocunat ha situat en primera línia el concepte toxic free, concebut a la mateixa companyia i que avui ja utilitzen grans firmes cosmètiques en l’àmbit internacional. L’empresa catalana lidera a hores d’ara el mercat de l’Estat de cosmètica natural i té una forta presència en diversos països europeus, a més d’haver aconseguit uns magnífics resultats als EUA, el seu principal mercat exterior.
Després d’inaugurar, el novembre passat, la seva primera botiga física a la rambla de Catalunya cantonada amb el carrer Mallorca, a Barcelona, enguany la firma anuncia dos nous objectius: l’obertura d’una botiga física a Nova York (EUA) i l’entrada en el mercat xinès de manera digital per continuar amb la internacionalització.
A la botiga física, Cocunat també vol ser disruptiva. Segons Werner, “és un espai d’experiència tecnològica i cosmètica innovadora i autèntica, que permet a les consumidores tocar i olorar els productes, però també viure els valors de la marca i compartir experiències i sensacions”. Anuncia que aviat organitzaran masterclasses de rínxols o de maquillatge, i xerrades relacionades amb la cosmètica natural.
“Busquem igualtat dins del concepte de bellesa perquè la percepció està molt allunyada de la realitat. Ens hem parat a pensar per què els cabells arrissats estan mal vistos i no es troben imatges d’executives a Google amb aquest tipus de cabells? Això s’ha de canviar. Nosaltres no som estàndards, som totes meravelloses.”
Els seus productes és venen principalment a través del web, però també es poden trobar en algunes botigues físiques d’Alemanya i Andorra i en una cinquantena d’establiments de la cadena de perfumeries Druni. “Hem decidit no ser a la gran distribució”, assegura Werner, que defineix Cocunat com una marca de luxe per la qualitat del producte, la sostenible i l’assequibilitat.
COCUNAT
Provocar canvis des de dins
“No em van agafar per a un càrrec directiu perquè era massa bona i somreia molt. Llavors vaig decidir que s’havien de fer bé les coses i que començaria a canviar-les des de dins ”, explica Werner. El 95% dels càrrecs directius de Cocunat estan ocupats per dones, “però no fem cap diferència entre gèneres a l’hora de contractar”. Igualtat també en els productes que, assegura, “són unisex”, tot i que la majoria de clients són dones. Pel que fa al vessant social, Cocunat fa la logística amb un equip que integra persones amb discapacitat.