Profe.com, reforç escolar en línia
Dos emprenedors creen una plataforma tecnològica de classes de repàs
Morgan Eberoni i Joaquim Virgili, els fundadors de Profe.com, una plataforma d’educació en línia, no van tenir una bona experiència en la seva etapa d’educació obligatòria. Un, perquè tenia dislèxia i unes dificultats en l’aprenentatge que no van estar ben resoltes pel sistema. I l’altre, perquè el model d’estudi li resultava poc reptador i es va desmotivar. Ambdós, en algun moment de la seva trajectòria educativa, van necessitar ajuda per fer els deures o les feines de classe.
Les seves vivències personals quant a necessitats de reforç escolar, doncs, els va animar –un cop d’adults i ja com a pares– a dissenyar eines per millorar l’aprenentatge dels infants i adolescents i es van endinsar de ple en el camp de la tecnologia educativa. Després de diferents experiències en el món de l’emprenedoria i la tecnologia, Eberoni i Virgili es van conèixer a la Venture Builder Nuclio, un centre d’impuls a start-ups amb seu al Hub Tecnològic Pier01 de Barcelona, i es van embarcar en la creació de Profe.com.
A mitjans del 2020, un cop ja havien desenvolupat internament la plataforma, els dos emprenedors van constituir la firma i van engegar l’activitat.
Acompanyament.
El model de negoci de l’start-up està basat en una subscripció periòdica que va de 19 a 49 euros al mes, segons els serveis i l’assistència que contractin i, a més, sense permanència.“La resposta del mercat ha superat les nostres expectatives”, reconeix Eberoni.
El cert és que amb l’esclat de la pandèmia, els temors de moltes famílies que els nens aprenguin a través de la pantalla van desaparèixer a la força. I , a més, fer servir una plataforma tecnològica com Profe.com té l’avantatge de la flexibilitat. “La nostra proposta pot encaixar tant en usuaris de poblacions petites que tenen més dificultats per localitzar professors de totes les matèries, com en famílies de grans ciutats, però amb poca conciliació, explica Eberoni.
Ara com ara, la plataforma només opera a l’Estat espanyol, però per a finals d’anys tenen plans d’expansió per entrar en nous mercats, principalment a l’Amèrica Llatina. “Esperem tancar l’any amb més de quatre-cents alumnes i fer un creixement exponencial a mesura que ens vagin coneixent més”, preveu.
El cofundador del negoci afegeix que el grups de professors que fan l’acompanyament educatiu no estan integrats a la plantilla, sinó que tenen contractes de serveis.