Economia

Lupo obrirà a Osaka la seva segona botiga del Japó

Esl responsables de la companyia catalana estan en ple procés de selecció per fitxar un director general per al país nipó

Fa poc més d'un any la marca de complements de moda especialitzada en bosses Lupo Barcelona va aterrar a Tòquio. L'èxit de la iniciativa ha estat absolut; fins al punt que el 60% de la seva producció ja es fa al país nipó. De fet, en aquests moments, els responsables de Lupo Barcelona estan en ple procés de selecció per fitxar un director general que es faci càrrec del negoci al Japó i ultimen tots els detalls per obrir un nou establiment a Osaka l'any que ve.

El director general d'aquesta empresa catalana d'arrel familiar, Josep Maria Morenete, explica que una de les claus de l'èxit ha estat la possibilitat d'organitzar-se de manera que els estocs es reduïssin gairebé a zero. "Durant aquest primer any a Tòquio hem anat seleccionant tallers que poguessin fabricar el nostre producte amb el mateix marge de qualitat i amb una selecció de pells en origen. Ja hem subcontractat dos tallers, als quals se'n podria afegir un de tercer en breu", assegura el responsable de la companyia.

Segons Morenete, amb aquests tallers han aconseguit que el producte es fabriqui "en quinze dies, fet que suposa que la producció gairebé és just in time. L'estoc pràcticament desapareix i reduïm al mínim la despesa de circulant", detalla Morenete. Encara no han calculat la inversió final necessària per obrir a Osaka, però tenen com a referència que per posar en marxa l'establiment que tenen a Omotesando Hills de Tòquio, la milla d'or del comerç a la capital japonesa, van destinar un total de 420.000 euros.

A banda del Japó, però, Lupo ha hagut de frenar la seva expansió internacional per poder adaptar la seva estructura al fort creixement registrat. "El volum de negoci ha experimentat uns augments tan espectaculars que necessitàvem dotar-nos d'una estructura empresarial prou forta i organitzada per poder-los assumir", assegura el director general del grup.

En aquest sentit, el director general argumenta que han hagut de frenar les polítiques comercials a països com els Estats Units per poder adaptar i professionalitzar l'estructura a la demanda que s'espera que acabin generant. L'exercici passat el grup va facturar més d'11 milions d'euros, el 70% dels quals va arribar de fora de l'Estat espanyol.

Quan tot estigui ben organitzat per assumir nous creixements, els projectes de Lupo Barcelona es dirigeixen cap a França i la Gran Bretanya, "que no vol dir tan sols Londres i París", segons matisa Morenete.

A més, la companyia també ha començat a dissenyar sabates, ja que considera indispensable anar ampliant la seva gamma de productes. "El mercat porta cap a la diversificació: no hi ha cap empresa que vulgui operar en un mercat global que es plantegi treballar amb un sol tipus de producte", assenyala Morenete.

El germans Josep Maria, Cristina i Mireia van fundar l'empresa Lupo l'any 1989, reprenent un vell negoci familiar. I és que als anys 20 del segle passat, el taller de la família Morenete a l'antiga vila barcelonina de Gràcia es va fer tot un nom en l'artesania de la pell, amb baguls i armaris portàtils que reclamaven arreu del món. Posteriorment, la família va seguir treballant en el sector de la marroquineria. I amb tot aquest know how en el sector els tres germans han creat la firma de dissenys en pell d'alta qualitat Lupo Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.