Economia

Vista juga la basa del teletreball per captar el talent des del 22@

El gegant nord-americà de la impressió en línia transforma les oficines tradicionals que té a Barcelona en espais de col·laboració La base local de la companyia cerca perfils a tot Europa

Les oficines que Vista –el gegant nord-americà de la impressió en línia per a pimes– té a Barcelona estan en plena transformació per adaptar-se al teletreball, amb el qual la companyia vol atreure el talent que necessita incorporar i que ara no té. Suposa un canvi d’estratègia des que el 2007 va decidir instal·lar al 22@ la seva seu europea, la segona més important de la companyia.

L’elecció de Barcelona, que competia amb Londres i Amsterdam, va tenir en compte els costos i la qualitat de vida, atès que s’hi havien d’instal·lar professionals de tot Europa, especialment a partir del 2012, quan Vista va trencar amb l’estructura territorial i Barcelona va passar a ser el centre de decisió de diverses línies de negoci a escala global. Llorenç Solà, director general d’una d’aquestes àrees, la de productes promocionals, explica que la plantilla de Barcelona va passar dels 200 treballadors als 320 que hi ha ara, d’un total de 360 a Espanya i un miler a tot el món, només d’oficina: “Venir a Barcelona a treballar era un somni per a molts europeus”, recorda.

Ho continua sent, però la competència pel talent s’ha acarnissat aquí i arreu. Vista —abans Vistaprint— necessita, sobretot, enginyers informàtics i experts en màrqueting, però les facultats catalanes no donen a l’abast, en part perquè Barcelona té un gran teixit de start-ups àvides d’aquests professionals. En aquest context, la disputa de professionals entre companyies està a l’ordre del dia.

Fins ara, el principal argument de captació i retenció de talent de Vista era el fet de poder participar des de Barcelona en projectes d’escala internacional, però a partir d’ara també persuadiran amb el teletreball cent per cent que s’ha desplegat amb la pandèmia i que ara és estratègic: “Volem fitxar els millors allà on siguin”, subratlla Solà. La proposta és treballar des de qualsevol lloc i venir a Barcelona a fer les trobades. Així, de les quatre plantes i els baixos que Vista tenia al parc empresarial 22@, n’hi ha algunes que s’han tancat i d’altres s’han transformat en espais amb zones comunes per al treball en equip i la col·laboració.

A la seu de Vista a Boston, el teletreball ha suposat la desbandada de molts treballadors, que han optat per traslladar-se a altres parts dels Estats Units, però s’espera que a Barcelona no sigui tan així. L’estratègia ja està donant resultats, i a Europa s’ha aconseguit fitxar professionals de primer nivell gràcies a la possibilitat del teletreball. Aquesta feina de captació es fa principalment des de Barcelona, però també des de les oficines que la companyia té repartides per altres països europeus. Paral·lelament, també s’està arribant a acords amb universitats catalanes per facilitar la incorporació d’alumnes.

Cal pensar que la potència de Barcelona es justifica pel talent i no tant pel mercat espanyol, que dins de la facturació de Vista és molt reduït. Dels 1.500 milions de dòlars que la companyia va facturar el 2021, Europa representa un terç, amb el Regne Unit, Alemanya i França com els mercats més grans.

Des de Barcelona es lideren les unitats de pricing (política de preus), productes promocionals, packaging i planificació immobiliària.

VISTA

Facturació Global
1.500 M$
Treballadors
+ 7.000
Any de fundació
1995
Vista pertany a Cimpress, grup de personalització en massa, que factura 2.500 milions d’euros i cotitza al Nasdaq. Ha comprat el portal de dissenyadors 99designs.
L’activitat

Personalització massiva

Vista va ser fundada per Robert Keane a París el 1995 com un negoci per catàleg, i refundada a Boston uns anys després enfocada a Internet. Ofereix a la pime un servei de personalització del material promocional a un preu competitiu, gràcies a l’estandardització d’alguns processos com ara el disseny i la consolidació de les comandes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia