Economia

El cost de l’energia obliga el comerç a apujar els preus

Segons una enquesta de Pimec, sis de cada deu comerciants han pres aquesta decisió

Un 95,5% afirmen que la guerra a Ucraïna tindrà un impacte negatiu en el sector i un 88%, que ja el té

Sis de cada deu comerciants s’han vist “obligats” a apujar els preus dels seus productes com a conseqüència de l’encariment del cost de l’energia, segons es recull en una enquesta elaborada per la patronal Pimec entre els seus associats. A més, pràcticament la totalitat (95,5%) coincideixen a afirmar que la guerra d’Ucraïna tindrà un impacte negatiu en el sector i un 88% asseguren que ja els està afectant.

En aquest sentit, un 96,90% dels establiments enquestats destaquen que ja perceben certa preocupació en els seus clients per les tensions geopolítiques actuals, un fet que afecta les seves decisions de compra, ja que el comerç és un sector que nota directament “qualsevol alteració”, va dir la directora de PIMEComerç, Pilar Mínguez. Aquest fre del consum és especialment perjudicial en un moment en què els negocis estan notant l’increment “aclaparador” dels costos que han d’assumir. Un 43,20% dels consultats estan rebent augments de les factures de llum i gas entre un 10% i un 20% més cares. Segons Mínguez, a banda de canviar els llums per leds el sector té poc marge a l’hora d’implementar grans canvis per estalviar despesa energètica. “El rebut de la llum és un problema per a un petit comerciant”, va lamentar la representant de la patronal.

Incidència

Els sectors que més estan patint la pujada energètica són el de la restauració i l’hostaleria, amb un 97,12% d’empreses afectades; seguits de l’activitat d’alimentació i begudes (95,8%), del de serveis (84,17%) i del de l’alimentari (78,85%). L’enquesta recull l’impacte directe de l’augment de l’energia; és a dir, del consum propi, però també l’indirecte com ara el que representa el transport, el repartiment o les noves matèries.

La patronal ha demanat a les administracions que busquin solucions per a un problema que ja està provocant acomiadaments entre les empreses associades. En aquest sentit, el president de PIMEComerç, Àlex Goñi, ha lamentat que “després de dos anys terribles” per la pandèmia els comerços hagin de fer front” a una pujada de l’energia brutal i a una guerra al costat de casa”. “No estem en un moment dolç”, va assegurar.

Segons defensa el president de PIMEComerç, els comerciants van intentar en un inici no repercutir l’increment del cost energètic en els preus finals per no afectar els seus clients, però en veure que passaven els mesos i “continuaven disparats” no van tenir cap més sortida. “No pot ser treballar, treballar i treballar i generar deute. Per tant, en alguns casos hem hagut d’apujar preus de la manera més ajustada possible i menjant-nos benefici”, va dir Àlex Goñi.

LES FRASES

No pot ser treballar i treballar i generar deute. Per tant, en alguns casos hem hagut d’apujar preus
Àlex Goñi
President de PIMECOMERÇ
El rebut de la llum és un problema per a un petit comerciant
Pilar Mínguez
DIRECTORA DE PIMEÇOMERÇ


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia