Els pescadors gironins van capturar un 25% menys de peix el 2008 i els guanys per la venda van baixar un 9%
Es van pescar 12.058 tones, que es van vendre a la llotja per 51 milions d'euros
Segons dades facilitades per Ports de la Generalitat, els ports pesquers catalans van desembarcar el 2008 un total de 27.211 tones de peix, un 15,5% inferior respecte de l'any anterior. Així, els ports gironins se situen per sobre d'aquesta mitjana, amb un descens del 25%. Pel que fa a l'activitat de venda, a l'àmbit català s'ha assolit un valor de 108 milions d'euros, que representa un 7,6% de descens –en el cas gironí és del 9,5%, també per sobre de la mitjana de les llotges del país.
Si analitzem les dades per ports gironins, el de Roses va tornar a ser, un any més, el que va registrar un major desembarcament de peix (3.344 tones) i uns majors guanys econòmics (13,2 milions d'euros). A part, en el port rosinc, la producció industrial d'orades i llobarros –el que s'anomena aqüicultura– va arribar a la xifra de 212.181 tones de peix. A Palamós, malgrat pescar menys que en d'altres ports gironins, com per exemple el de Blanes, van tenir més recaptació (10,9 milions) gràcies a la captura d'espècies molt preuades comercialment com la gamba. En canvi, on hi va haver menys volum de captures va ser als ports de l'Estartit (6 tones), el Port de la Selva (711) i San Feliu de Guíxols (823).
PORTS GIRONINS
Menys mercaderies, a Palamós
El port de Palamós va mantenir el 2008 el volum de mercaderies de l'any anterior, amb 351.165 tones, que representa només un descens del 0,22%. Malgrat això, segons explica el president de la Cambra de Comerç de Palamós i consignatari del port, Xavier Ribera, la tendència d'aquest 2009 és que l'activitat baixi un 20%. De fet, aquesta dinàmica ja s'ha començat a fer palesa els primers mesos de l'any. «Malgrat això, el comportament al port de Palamós està sent molt millor que en ports més grans», diu Ribera. El descens del volum de mercaderies s'està notant especialment en els productes siderúrgics, i no tant en el ciment, la pasta de paper, la fusta o els minerals. Per Ribera, aquesta situació és normal «perquè les empreses s'estan replantejant la seva cadena logística i això els ports ho noten», però augura que l'any passarà «sense excessives dificultats».