Seat negocia un pla per prejubilar 1.330 empleats
L’electrificació fa que l’automobilística prevegi reduir la necessitat d’hores en un 30%
Els sindicats reclamen que les condicions pervisquin més enllà de l’actual conveni
La direcció i els sindicats de Seat estan negociant un pla de prejubilacions voluntàries per fer front a l’excedent de plantilla que genera la fabricació del cotxe elèctric, que requereix un 30% menys d’hores per produir-se que els de combustió. Després de setmanes de reunions per pactar un nou conveni col·lectiu fins al 2026, les dues parts han acostat posicions durant la reunió de divendres passat i han obert la porta que aquest pla social afecti 1.330 treballadors de la planta de Martorell. Seat va acceptar que els treballadors puguin sol·licitar la prejubiliació 1 mes després de fer 61 anys, fet que comporta uns 1.330 empleats puguin fer-ho entre aquest any i el 2026. En anteriors reunions, l’empresa havia xifrat en fins a 2.800 els empleats que no tindran càrrega de feina amb l’electrificació de la planta.
D’altra banda, CCOO i UGT han assegurat que Seat ha acceptat abonar un complement mensual del 70% del sou, les primes i el 100% de l’antiguitat cada mes als empleats fins que facin 65 anys. A més, l’automobilística reintegrarà el cost del conveni especial amb la Seguretat Social fins a l’edat ordinària de jubilació, que són els 67 anys.
Mentre que l’empresa vol vincular el pla a la vigència del conveni –és a dir, fins al 2026-, els sindicats han reclamat que es pugui prorrogar més enllà d’aquesta data. Pels dos sindicats, un pla voluntari per accedir a la jubilació “en bones condicions” és “positiu”. Alhora, han reclamat “abordar un acord de trasllats voluntaris a la fàbrica de cel·les de bateries de Sagunt, garantint les condicions”.