La càrnia olotina Espuña s’impulsa al mercat nord-americà
Aquest any preveu doblar facturació als EUA i el Canadà assolint els 20 milions d’euros
L’empresa, que aquest any celebra el 75è aniversari, redueix l’ús de plàstic en 200 tones durant el 2021
La càrnia gironina Espuña s’impulsa al mercat nord-americà i aquest any preveu doblar la facturació als Estats Units i el Canadà, assolint-hi els 20 milions d’euros. De fet aquests són ara els dos mercats insígnia del seu pla d’internacionalització. Espuña, que aquest any celebra el 75è aniversari, va començar a exportar durant els anys 90 i actualment té presència a 45 països. L’any passat, el 45% de la seva facturació (en concret, 38,4 milions d’euros) va venir de l’exterior. La càrnia, amb seu a Olot i 100% familiar, també ha intensificat les accions per ser més sostenible. L’any passat va reduir l’ús de plàstic en 200 tones, va reduir un 8% el consum energètic i va augmentar en un 12% l’estalvi d’aigua.