BcnData obre una nova porta a l’externalització a més sectors
La firma de gestions administratives per a asseguradores amplia la seva cartera de clients a nous sectors i preveu augmentar la facturació en un 25%
BcnData, una firma de gestions administratives per al sector de les assegurances, ha iniciat un pla d’expansió i diversificació per a un període de tres anys. L’estratègia depèn de traslladar el model d’externalització de serveis administratius que fins ara oferia majoritàriament a companyies asseguradores a grans empreses d’altres sectors. “Amb tot el nostre coneixement i l’automatització dels procediments que hem adquirit en el món de les assegurances, volem facilitar l’externalització a companyies que necessitin reduir els costos fixos de les seves estructures o que hagin de fer front a períodes puntuals de sobrecàrrega administrativa, sigui del sector que sigui.”, explica Martí Segundo, subdirector general i director de màrqueting de la companyia.
Amb aquesta nova estratègia de creixement, la companyia aspira a assolir un increment del volum de negoci del 25% en els propers tres exercicis. “Esperem aconseguir una facturació de 10 milions d’euros per al 2025 i seguir aquest ritme de millora en anys successius”, indica Segundo, qui reconeix que per primer cop en la història de la companyia han fet un pla estratègic a menys exercicis vista que mai. “Ens trobem en un moment de molta incertesa en què costa fer previsions més enllà dels propers dos o tres anys”, matisa.
Amb seu a Barcelona, i delegacions a Madrid i València, la firma té, ara com ara, 25 grans companyies d’arreu de l’Estat espanyol de clients per als qui anualment gestiona 500.000 processos administratius. A més a més, disposa de 250 convenis de col·laboració amb una xarxa d’advocats, procuradors, gestories i notaries.
BcnData és una societat civil privada (SCP), en què els membres del seu equip directiu són a la vegada socis de la companyia. I actualment té una plantilla de 120 persones, el 95% de les quals són a la seu de Barcelona.
Inicis.
La firma es va iniciar prestant només serveis administratius, per aportar documentació a les entitats asseguradores, i ha anat implementant un creixement progressiu de la cartera de clients i en el desenvolupament de solucions tecnològiques pròpies per als clients finals. Martí Segundo explica que tenen un departament informàtic a la companyia que desenvolupa tecnologia pròpia per facilitar la comunicació amb els clients i adaptar els seus serveis al que demani cada client. “Anem incorporant-hi nous serveis de manera periòdica”, diu. De fet, ja no solament presten serveis de gestions i processos, sinó que han anat ampliant-ne cap a l’orientació jurídica telefònica, tramitació, testaments en línia, etc.
La pandèmia va accelerar un procés de digitalització de processos que ja havien iniciat de manera discreta, i va ajudar a incorporar l’opció del teletreball en la seva organització.