Economia

La fusió d'Iberia i British Airways ignorarà l'aeroport del Prat

El president d’Iberia, Fernando Conte, va respondre ahir a un periodista assegurant que el Prat jugarà un paper important en l’estratègia de la companyia resultant de la fusió entre Iberia i British, però, a hores d’ara, poca gent a Catalunya creu que això sigui més que una resposta de compromís. De fet, el comunicat que l’aerolínia espanyola ha enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors deixa prou clar que no pensa canviar la seva estratègia: “La unió servirà per reforçar la posició de Madrid com el principal aeroport d’enllaç entre Europa i l’Amèrica Llatina”.

“Barajas i punt; la resta a fer punyetes”, resumeix amb contundència l’economista Ramon Tremosa, expert en infraestructures i autor de Catalunya serà logística o no serà. Per Tremosa, és evident que les dues companyies apostaran, com han fet fins ara, pels seus hubs, Heathrow i Barajas. “Per a Iberia el Prat és paper mullat i British prou feina té a casa seva amb la competència de les low cost”.

De la mateixa opinió és el catedràtic d’economia aplicada Germà Bel, un dels tres ponents de l’acte que fa dos anys va reivindicar que l’aeroport de Barcelona deixés de ser de segona.

“No veig per què Iberia hauria de voler ara dissenyar una estratègia diferent”, afirma. Malgrat que els canvis no beneficiaran el Prat, Bel avisa que hauria estat pitjor si la fusió s’hagués fet amb Lufthansa o Air France. “Iberia i British fa temps que retiren operacions al Prat”. La situació seria diferent si Iberia s’hagués aliat amb grups que sí que tenen una bona presència a Barcelona, ja que l’haurien abandonat per centrar-se en Madrid.

Nou model de gestió, la clau
En tot cas i encara que Iberia no vulgui connectar el Prat amb el món, Barcelona és important per a ella. “Aquí li interessa evitar la competència” i això es pot fer, per exemple, apostant per Vueling-Clickair o aconseguint que AENA li segueixi concedint privilegis. Aquesta reflexió ens porta “a la veritable solució”. “Si no hi ha Iberia ja vindran altres companyies. Ara per això ens fa falta un nou model de gestió”, recorda Tremosa. Bel afegeix: “Iberia i British són lliures d’aplicar l’estratègia que vulguin, és una decisió privada, el problema és el model de gestió actual”, que supedita el Prat a aquestes estratègies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat
GIRONA

Joieria Quera obre la seva quarta botiga física a Sant Sebastià

GIRONA
L’ALTRA POTA DE LA MAJORIA

La clau d’una caixa d’obertura retardada

Barcelona
Informació especial

Impactar una marca en tres segons

Consultora de comunicació de Lleal Tulsà

L’Estat inverteix el 45% del que pressuposta

Barcelona