El repte de recuperar més operadors britànics al 2023
La feina d’incidir en els grans grups en viatges organitzats i vols xàrter es reactivarà a la tardor
Congressos, esport i enoturisme són segments a desestacionalitzar
La Costa Brava ha recuperat aquest estiu l’arribada dels grans grups d’estrangers, majoritàriament britànics, que garanteixen omplir hotels durant diverses setmanes. Però diferents actors consultats coincideixen que encara són molts menys respecte a abans de la covid. En el cas de Lloret, per exemple, el volum de britànics continua per sota de les estadístiques del 2019, una de les excepcions. I Dulsat recorda que “al Regne Unit molta gent contracta les vacances amb promocions del Boxing Day, per Sant Esteve, i a finals de l’any passat era el moment que la variant òmicron estava descontrolada”.
A la federació d’hostaleria, Marina Figueras coincideix que és un dels mercats en què volen incidir. I Dulsat anuncia una acció aquests pròxims mesos al World Travel Market de Londres, per part del Patronat.
No seran les úniques, perquè altres objectius són reforçar el turisme esportiu –en les fires de Lió o Roma–, i el segment de congressos i negocis, que també ha viscut una sotragada arran de les incerteses pandèmiques i la tendència a traslladar congressos i reunions de grup a l’àmbit virtual, en plena ressaca de la dinàmica de videoconferències.
Són alguns segments en què incidiran per continuar consolidant les temporades baixes, un àmbit en què s’havia guanyat terreny però que ha estat força erm fora de les escapades de caps de setmana, en família, grup o parella, entre confinament i confinament, i que també aposten per l’enoturisme o la gastronomia.