Economia

Beiersdorf amplia la històrica planta d’apòsits d’Argentona

La firma alemanya anuncia una inversió de 9 milions d’euros per transformar i digitalitzar les instal·lacions Incorporarà vehicles autònoms i ‘cobots’ a la cadena de producció

Beiersdorf AG és una de les empreses capdavanteres del teixit industrial del Maresme, on es va ubicar el 1954, primer a Mataró i des del 1979 a Argentona. A la seva planta es produeix més del 50% del volum total dels seus productes de salut, que es distribueixen a més de mig centenar de països de tot el món sota les marques Hansaplast, Elastoplast (dirigida sobretot al mercat del Regne Unit i Austràlia) i Curitas (per a l’Amèrica Llatina).

Fa unes setmanes el grup d’origen alemany va anunciar que durà a terme de manera immediata la transformació i ampliació de la planta catalana, seu de la firma a l’Estat espanyol i Portugal, en la qual invertirà un total de 9 milions d’euros.

Beiersdorf Manufacturing Argentona (BMA), que és com s’anomena la planta del Maresme, no només expandirà les instal·lacions, que sumaran 1.700 m² als actuals 16.300 per tal d’aconseguir millorar en els àmbits de la seguretat, qualitat, sostenibilitat i eficiència, sinó que la inversió també anirà destinada a digitalitzar els processos de producció per endinsar-se de ple en la indústria 4.0.

“No és casual que fa seixanta-vuit anys la firma s’instal·lés a Mataró i que es quedés a la comarca quan va necessitar un espai més gran. El Maresme era al seu moment, i ho ha continuat sent, el cinturó tèxtil i farmacèutic català, i els dos sectors són molt importants per al grup. Per exemple, tots els nostres proveïdors de teixits estan ubicats als voltants de la planta d’Argentona, i el fet de tenir farmacèutiques a la vora també ens aporta talent”, explica Natacha Schwaller, directora de BMA des de fa un any i mig.

De la planta d’Argentona van sortir l’any passat 94 milions de caixes d’apòsits i enguany s’espera que la xifra arribi als 100 milions. “Mentre dels anys 2017 al 2019 vam anotar un creixement pla, des del 2020 estem creixent a un ritme de dos dígits anuals, tot i que enguany potser la inflació farà recular una mica aquest percentatge”, explica Schwaller.

Ocupació.

L’ampliació i transformació de la planta comportarà també, segons la directora de BMA, “creixement, major volum de producció i noves contractacions, la qual cosa sempre és una bona notícia”. Actualment, BMA té 250 empleats, dels quals 170 es troben a la planta de producció i 80 a la seu social de Beiersdorf Espanya i Portugal Derma & Health Care, responsable de les marques Eucerin i Hansaplast.

La transformació de la planta de Beiersdorf d’Argentona també significarà l’automatizació i la digitalització d’aquest espai, amb la introducció de vehicles autònoms i cobots (robots col·laboratius) per generar noves eficiències en logística i producció i endinsar-se en la indústria 4.0. “En aquesta transformació que tenim ja en marxa apostem per la sostenibilitat; digitalitzarem els processos manuals per poder esdevenir una paperless factory, on la utilització de paper sigui història molt aviat”, destaca Schwaller.

Beiersdorf AG està representada a l’Estat espanyol amb dues seus: la ubicada a Argentona i una segona situada a la població madrilenya de Tres Cantos, on té una altra planta de producció, aquesta dedicada als productes de la pell, des d’on surten marques tan conegudes com Nivea i Eucerin, entre d’altres.

La companyia va néixer el 1882 a Hamburg, on té la seu global, gràcies al farmacèutic Paul C. Beiersdorf, inventor dels apòsits adhesius. Després de 140 anys de vida, la companyia de cosmètics i productes per a la salut té 20.000 empleats repartits entre les més de 160 filials que té a tot el món. “Les xifres de facturació del grup no les tenim segmentades per plantes de producció, però sí que podem dir que el mercat espanyol de la companyia és el quart en facturació a Europa”, afirma Schwaller.

Centenaris

Hansaplast i Nivea, un segle

Dos dels productes que fabrica Beiersdorf celebren enguany el seu centenari. D’una banda, la crema Nivea i, de l’altra, Hansaplast, la marca d’apòsits fabricats a Argentona. El creixement del producte ha passat dels primers apòsits elàstics, que daten del 1922, als resistents a l’aigua (1953), els hipoalèrgènics (1968) i els actuals aerosols, sorgits el 1976.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia