Economia

Verdtical busca que els seus jardins creïn energia

Estudia la introducció de panells fotovoltaics a les façanes verdes

L’empresa barcelonina Verdtical és líder europea en sistemes intel·ligents per a jardins verticals. Integra la natura en l’edificació d’una manera holística. A hores d’ara s’està endinsant en un sistema híbrid, combinant els jardins verticals de les façanes amb panells fotovoltaics i el seu sistema intel·ligent, “per produir energia i distribuir-la de manera local”, assenyala Daniel Guzmán, empresari cofundador i CEO de la firma.

El seu sistema intel·ligent és únic i no està a la venda. “Sabem que seríem en molts més mercats dels que ara estem, però la nostra estratègia no és vendre la tecnologia, sinó sistemes de jardineria vertical i metodologia de treball, tot junt. Treballem de manera personalitzada i fem un seguiment exhaustiu de cada projecte”, diu Guzmán.

Verdtical, com a projecte, va néixer el 2008, quan el pare de Guzmán i ell van veure una oportunitat en la creixent idea global d’anar cap a ciutats cada vegada més verdes. “Llavors a molts els va semblar una idea boja, però ja hem demostrat que aquest és el camí”, assegura.

Explica que apliquen “els criteris naturals a la construcció” i que aquests “són lluny dels purament i únicament estètics”. Perquè, a més d’aconseguir imatges paradisíaques en qualsevol construcció, interior o exterior, de coberta o de façana, l’eficiència que obtenen en aplicar la seva tecnologia aporta sostenibilitat i estalvi, tant d’aigua com d’energia.

“Volem que la jardineria arribi més enllà del que es considera habitual”, assegura. Les primeres actuacions de Verdtical van ser en façanes i ara ja són un referent en jardins verticals i cobertes vegetals dins del sector hoteler, la restauració, el comerç i en infraestructures urbanes.

Prevenció i predicció.

Verdtical sensoritza diferents àrees per realitzar el control automàtic del reg, la temperatura o la humitat. “Els sensors, connectats a la nostra plataforma ens indiquen si a les plantes els cal aigua o si tenen prou humitat, si els nutrients són els que necessiten o si el PH és el correcte, però també actuen de manera preventiva i predictiva perquè estan connectats a l’estació meteorològica. D’aquesta manera ens anticipem”, explica Guzmán. Els sensors també alerten en cas de fallada tècnica del sistema.

Comenta que als inicis “va costar” que el mercat entengués el concepte de la seva proposta, així com que també més tard es van trobar que aquells que havien d’aplicar el seu sistema tecnològic tampoc no en sabien. “Llavors vam començar les formacions perquè els nostres partners apliquessin de la millor manera els sistemes per aconseguir jardins verticals eficients”, explica. Des de llavors, ja han passat més d’un miler de professionals pels seus cursos formatius. “Són totalment oberts, només demanem que siguin professionals de la jardineria, arquitectes, dissenyadors... tothom relacionat amb la bioconstrucció.”

La veta principal de negoci de la firma és avui dia l’espai urbà. Desenvolupen els projectes en punts estratègics dins de l’ecosistema urbà, on encara s’està molt per sota del que seria desitjable. “A Barcelona, per exemple, només hi ha 9 m² per habitant, i això és molt poc.”

Proposen un concepte de jardineria respectuosa, “que tingui un impacte positiu en l’ecosistema, però també en la societat”. Verdtical té acords amb diverses fundacions per a la fabricació dels seus instruments.

VERDTICAL

Facturació
1 M€
Treballadors
8
Any de fundació
2011
Des que va néixer, l’empresa ha desenvolupat més de 400 projectes arreu del món amb els quals ha superat els 30.000 m² de bioconstrucció instal·lats.
Clients

Un bon ventall d’actuacions

El Parc del Tibidabo, la plaça del Sol de Santa Eulària des Riu (Eivissa), el centre cívic Sant Ildefons de Cornellà o l’edifici Citroën de Vigo són algunes de les façanes verdes que ha fet Verdtical. A més, la firma ha desenvolupat projectes emblemàtics en espais de la cadena hotelera H10, en restaurants com el Gorilla Social Club, el Monvínic o el Privé, a Barcelona; en empreses com Vistaprint, Hewlett Packard, Wallbox i Ferrovial; a les instal·lacions del Futbol Club Barcelona i en un bon nombre d’oficines i habitatges particulars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia