Economia

Metrovacesa aposta ara pel patrimoni de lloguer

Immobiliari

Metrovacesa va donar a conèixer ahir el seu nou pla estratègic 2008-2010 amb el qual aspira a convertir-se en una de les cinc primeres immobiliàries europees. El pla del grup propietat de la família Sanahuja preveu un gir del model de negoci que primi la gestió de patrimoni de lloguer i la internacionalització en detriment d'un sector com el de la promoció i la venda de vivendes, que pateix actualment una desacceleració.

La intenció per als propers dos anys és vendre sòl i actius per valor de 2.375 milions d'euros. Per contra, Metrovacesa invertirà 5.284 milions d'euros en nous edificis per ajustar-se al nou model de negoci, en què el 90% dels actius seran de patrimoni davant el 75% actual.

El negoci de promoció de vivenda, que actualment representa el 25% del total, es reduirà fins al 10%. La facturació per venda d'habitatges, actualment la seva primera font d'ingressos, es va reduir un 1,7% fins als 611 milions.

Segregació de Gecina
La nova Metrovacesa acaba de tancar un 2007 de transició marcat per la pugna entre l'ara president Romà Sanahuja i el tàndem format per Joaquín Rivero (Gecina) i el seu soci Bautista Soler. Com a conseqüència d'aquesta segregació, Metrovacesa va obtenir el 2007 un benefici net atribuïble de 1.255 milions, un 30% menys que el 2006.

La raó és que la filial francesa Gecina només va contribuir al compte de resultats fins al juliol, data de la segregació, i va aportar-hi 800 milions, quan durant tot l'exercici del 2006 en va aportar 1.182,7. La previsió per al 2010 és obtenir un benefici de 884 milions.

Metrovacesa tindrà quasi la meitat dels seus actius (45%) a l'exterior, repartits entre Alemanya, França i Regne Unit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.