Datarmony irromp a l’empresa ponderant el factor humà i la IA
Disrupció. La consultora, que es defineix com a humanista, guia i forma el client perquè avanci sol a través de les dades
“Som conscients que estem fent un gir de 180 graus al sector de la consultoria, per això fem molts esdeveniments en què expliquem quina és la nostra metodologia i per què hem apostat per aquesta nova manera de fer”, explica Enric Quintero, fundador i CEO de Datarmony, la consultora data-driven nascuda a Barcelona fa encara no un any i mig, que s’ha fixat l’objectiu de potenciar el factor humà de les empreses a través de l’anàlisi de les dades i la intel·ligència artificial.
Datarmony està enfocada a l’entorn digital, tot i que ja ha fet algunes intervencions en el món físic. “Fa uns mesos vam ajudar una cadena de supermercats a reduir el sobrant de fruita i verdura. Vam ensenyar els treballadors l’algoritme que han d’aplicar en el dia a dia per evitar el malbaratament. Així l’empresa estalvia diners perquè pràcticament elimina el sobrant i alhora construïm un món millor”, assenyala.
Però el món presencial és, a Datarmony, gairebé una anècdota en la seva encara curta història. La seva experiència i el seu coneixement estan enfocats a les dades en el món en línia, i la seva disrupció és basa a aportar transferència de coneixement en un sector molt curós en aquest àmbit. Quintero vol “generar seguretat en els clients i no dependència, que és un problema inherent a la consultoria”: “Les consultores ajuden a desenvolupar projectes però no comparteixen coneixement. Nosaltres trenquem amb això.”
Explica que han creat una metodologia basada en coaches (entrenadors) i psicòlegs. “A través de les dades que genera l’empresa, identifiquem com estan els treballadors, què fan i què haurien de fer. Amb aquesta informació, elaborem un diagnòstic del talent i creem un mapa d’impacte, que ens indica on és cada persona i on hauria de ser. Calculem aquesta distància i si és lluny d’on li correspondria, l’empresa ha de treballar per situar el talent allà on li pertoca.”
Datarmony elabora el roadmap del factor humà de l’empresa, “que l’haurà de situar tan a prop com sigui possible del seu ideal”, assegura. I aquí comença la feina de coaching de la consultora: “Treballem els anomenats soft skills amb els empleats perquè siguin més bons professionals. Aquest és el valor afegit que aportem.”
Metriplica.
Alliberat del neguit de no sentir-se part de l’equip, un mes després fundava Datarmony. De seguida van confiar en la nova consultora molts dels antics clients de Metriplica. A hores d’ara, un total de 26, la majoria grans empreses com Melià Hotels, Grup Iberostar, Camper i Philip Morris, s’han endinsat en el procés de transformació que proposa la consultora.
“Els ensenyem a recollir i interpretar les dades i els donem els coneixements tècnics, analítics i funcionals perquè gestionin, mantinguin i ampliïn els seus projectes. Tenim una autèntica simbiosi amb els nostres clients”, explica Quintero.
Expansió.
“MioGrup, una consultora estratègica amb seu a Madrid experta en la integració de serveis de màrqueting i transformació digital, fundada pels germans Arbeloa, ha estat aquest aliat”, diu. El grup madrileny va integrar Datarmony després d’aportar 1 milió d’euros pel 51% de les accions. Això va permetre a la consultora iniciar l’expansió internacional.
“La nostra analítica avançada i sobretot l’equilibri i l’harmonia que busquem entre la intel·ligència artificial i la humana en els equips, estem convençuts que portarà els negocis a una altra dimensió”, rebla Quintero.