Economia
Renault anuncia la reducció de la seva plantilla en almenys 5.000 persones a Europa
Economia
El fabricant automobilístic Renault ha anunciat aquest dijous que reduirà la seva plantilla en almenys 5.000 persones a Europa amb baixes voluntàries i congelació de noves contractacions per poder fer front a la caiguda de vendes. No descarta reduir la seva capacitat si la situació es deteriora.
El director financer de Renault, Thierry Moulonguet, ha sigut l'encarregat d'anunciar "un programa de supressió de llocs de treball" que es posarà en marxa després de l'estiu i fins a mitjans del 2009 i que afectarà "un mínim de 5.000 persones".
El president de la companyia, Carlos Ghosn, ha anat més lluny i, en una presentació a analistes dels resultats semestrals, ha afegit que les actuals capacitats de producció no es podran mantenir "si la situació a Europa perdura", cosa que fa pensar en l'eventualitat del tancament de fàbriques.
La firma automobilística va registrar un benefici net de 1.467 milions d'euros durant els sis primers mesos de l'any, fet que es tradueix en un increment del 36,7% en comparació amb les xifres del mateix període de l'any passat.
Entre les mesures recollides en el nou pla d'acció presentat per l'empresa hi ha l'increment dels preus de vendes, per absorbir l'augment dels costos de les primeres matèries, així com alleugerir el pla de producte amb la simplificació, paralització o ajornament de projectes "no prioritaris" o la congelació de les contractacions en el continent europeu.
A més, Renault reorganitzarà els seus centres de producció, amb la finalitat d'adaptar-se a l'evolució dels diferents mercats. En concret, reduirà a un torn l'activitat en la seva planta francesa de Sandouville, amb motiu de la reducció de les vendes de les berlines del segment M-2, que es fabriquen en aquesta instal·lació. L'empresa no descarta fer més ajustos a la planta de Flins.
El director financer de Renault, Thierry Moulonguet, ha sigut l'encarregat d'anunciar "un programa de supressió de llocs de treball" que es posarà en marxa després de l'estiu i fins a mitjans del 2009 i que afectarà "un mínim de 5.000 persones".
El president de la companyia, Carlos Ghosn, ha anat més lluny i, en una presentació a analistes dels resultats semestrals, ha afegit que les actuals capacitats de producció no es podran mantenir "si la situació a Europa perdura", cosa que fa pensar en l'eventualitat del tancament de fàbriques.
La firma automobilística va registrar un benefici net de 1.467 milions d'euros durant els sis primers mesos de l'any, fet que es tradueix en un increment del 36,7% en comparació amb les xifres del mateix període de l'any passat.
Entre les mesures recollides en el nou pla d'acció presentat per l'empresa hi ha l'increment dels preus de vendes, per absorbir l'augment dels costos de les primeres matèries, així com alleugerir el pla de producte amb la simplificació, paralització o ajornament de projectes "no prioritaris" o la congelació de les contractacions en el continent europeu.
A més, Renault reorganitzarà els seus centres de producció, amb la finalitat d'adaptar-se a l'evolució dels diferents mercats. En concret, reduirà a un torn l'activitat en la seva planta francesa de Sandouville, amb motiu de la reducció de les vendes de les berlines del segment M-2, que es fabriquen en aquesta instal·lació. L'empresa no descarta fer més ajustos a la planta de Flins.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.