SoftDoit facilita la tria de ‘software’ a l’empresa
La consultora barcelonina treballa amb una llista d’uns 5.000 proveïdors que operen a l’Estat i rep més de 20.000 consultes anuals de professionals al seu web
L’empresa facilita l’elecció de programari, a cost cero per al client
Els clients de SoftDoit són empreses que busquen solucions informàtiques per al seu negoci, siguin del sector que siguin. “Trobar allò que necessites requereix molt temps i coneixements. Aquest és el valor afegit que li ofereix SoftDoit, que no es casa amb cap marca, sinó que dona les millors opcions a la solució informàtica que necessita l’empresa”, explica Lluís Soler , cofundador i director de negoci de la firma barcelonina.
L’empresa va ser la primera consultoria en línia de software per a empreses de l’Estat. Ofereixen una comparativa de productes i costos, en funció de la necessitat que l’empresa vol cobrir. “No venem software, sinó que ajudem el professional oferint-li el millor producte que hi hagi en el mercat per a la solució que busca.”
Els ingressos de SoftDoit provenen de les quotes que paguen les empreses que volen formar part de la llista de software que ofereix la firma barcelonina, i també de la publicitat que fan al web o a través de Google. “Per al client, és gratuït”, concreta Soler.
A les empreses se les ajuda, assegura, a través de dues vies: o bé se’ls busca la necessitat concreta o se’ls ofereix el software de sector que volen incorporar, com els CRM o de gestió de recursos humans. SoftDoit dona les millors opcions i ajuda a implementar “si el proveïdor no ofereix tota l’atenció que necessita el client”, diu Soler, però alerta que vigilen molt “que el proveïdor faci bé la seva feina”.
Els clients poden triar entre una llista de gairebé 5.000 proveïdors de software, nacionals i internacionals, que operen a l’Estat espanyol. L’usuari que entra al web de SoftDoit disposa d’un comparador que triarà allò que millor s’adequa a les seves necessitats, segons les respostes que hagi donat el client, i després de passar pels algoritmes creats per la firma.
L’empresa rep al voltant de 20.000 consultes a l’any i, segons assenyala Soler, “els clients no acostumen a triar el software per preu, ja que saben que és una qüestió crítica per a l’empresa”: “Ara, però, també s’ha de tenir en compte que abans els preus eren molt alts i ara s’han situat en un nivell que totes les empreses s’ho poden permetre. Amb quotes de 20 euros, tant petites pimes com start-ups hi poden tenir accés. I fins i tot hi ha software gratuïts!”
Abans d’incorporar un nou producte al web, SoftDoit en fa una anàlisi molt acurada: “Mirem que sigui d’una empresa amb cara i ulls; que doni servei a l’Estat; fem moltes preguntes al fabricant per saber què pot i que no pot fer el seu producte; i no discriminem mai per preu, perquè hi ha moltes combinacions possibles per accedir-hi.”
Catalunya i Cantàbria.
SoftDoit va créixer ràpid. Mai no han fet cap ronda de finançament i s’han expandit a partir de les seves aportacions i de crèdits bancaris, explica Soler. Quatre anys després de sortir al mercat, els cofundadors van decidir que era el moment d’internacionalitzar el negoci. França, Itàlia, Alemanya, el Regne Unit, Polònia, Mèxic... “Vam arribar a ser disset treballadors, però ens vam adonar que no es podia córrer tant.” La frenada en sec va arribar amb la covid-19. “Fèiem vendes però trigàvem a cobrar perquè els nostres clients també passaven per una situació difícil. Llavors vam decidir fer un gir radical i ens vam convertir en una empresa minimalista ”. El canvi, assegura, també els ha dut èxits i, sobretot, felicitat.
SOFTDOIT
A poc a poc i amb bona lletra
Lluís Soler és un emprenedor nat. “Sempre em ronden pel cap idees per crear nous negocis”, diu, i avança: “Ara mateix estem desenvolupant amb l’Eduardo una idea d’empresa que tindrà relació amb el món del software i que potser tirarem endavant.” Tot i això, té molt clar que no poden perdre el focus de SoftDoit. Assegura que no tornaran a endeutar-se per anar més ràpid, que fan créixer la companyia a poc a poc. “Volem conservar allò que hem aconseguit: no tenim gaire rotació ni absentisme laboral, tenim una estructura horitzontal i molta cura per la conciliació laboral i familiar. En definitiva, no mirem el rellotge i fem bé la feina, tant des de casa com des de l’oficina.”